This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mathis_huse

Hej Alle

Min kæreste og jeg skal 5 måneder til Asien, hvor vi blandt andet skal rejse rundt i Nepal, Vietnam, Thailand, Malaysia og på Filipinerne. I nævnt rækkefølge. Vi rejser den første oktober.

Vi rejser over grænsen fra Thailand til Malaysia og har planer om at være der i 3 – 4 uger. Vi har ikke rigtig planlagt så meget da vi gerne vil have det frit, men vi vil meget gerne høre fra folk, der selv har været afsted og om de steder man bare MÅ se når man er i Malaysia.

Vi vil gerne ind og se noget rigtig jungel. Er der nogen der har nogle gode ideer til hvor vi skal tage hen??

I er også meget velkommen til at give os gode råd vedrørende de andre lande.

På forhånd mange tak.

Mvh. Mathis

Ps. Vil også gerne høre om andre der har været i Malaysia har benyttet sig at malaria medicin og i hvilke områder..??

Anonym mejo27

Hej Mathis.
    Da jeg var I Malaysia var vi udelukkende på Borneo. Det kræver dog at I flyver endnu en gang. Der er regnskov på Borneo og nogle fantastiske naturparker, hvor man bla. kan se orangutanger og næseaber. Vi boede f.eks i en nationalpark 2 dage, hvor man kunne heike efter behag og vi havde vores egen lille hytte, der lå 100 m fra stranden. der er også mulighed for at besøge og overnatte hos hovedjægerstammer, der bor i langhuse. Det er noget af en oplevelse. De har kranier hængende under loftet. Og I kan se, hvordan de bearbejder gummi. Der er dog også andre turister og det virker som om at det er blevet en ekstra indtægtskilde for dem. Ikke desto mindre finder jeg det anbefalelsesværdigt. Min læge anbefalede os at tage Malarone mod malaria. Det er ret dyrt. Det koster ca 1000 kr for piller til 1 md. og derudover er der selvfølgelig diverse vaccinationer.
    Jeg kan desværre ikke huske navnene på de specifikke steder, men vi rejste med Inter Travel, så måske kan i finde flere informationer på deres hjemmeside.
    Håber i får en god tur.

Vh Mette.

Anonym Marie_bb

Hejsa..
    Jeg har boet i Malaysia i 6 måneder. I løbet af den tid har jeg været i Taman Negara – Jungle / Rainforest. Ca. 4 timers buskørsel fra Kuala Lumpur. Det er noget andet i forhold til Borneo, knap så vildt. Men helt sikkert rigtig spændende og smuk. Man sejler bl.a. i en longboat for at komme ind til junglen og så er der flere forskellige trekkingture og aktiviteter.
    Jeg har lagt nogle billeder ind på min profil, som du kan tjekke ud.

Anonym Marie_bb

Og så kan du tjekke den her webside, den har gode informationer om hvordan i kommer til Taman negara: http://www.malaysiasite.nl/tamaneng.htm

Mht malaria med. har jeg ikke brugt noget mens jeg har været i malaysia. Men har fået det anbefalet hvis jeg sku til Borneo. Og det er klart bedst hvis i venter med at købe pillerne til i kommer til Malaysia – det er billigere og de ved mere om det..

Anonym Brian Christiansen

Hej Mathis

Vi var afsted i her i sommer, og du kan godt glæde dig. Malaysia tog os med storm.
    Du må ikke gå udenom Taman Negara og en fed tur op af floden eller en tur på the canopy walk. Højlandet er også spændende med meget smukke the-plantager samt et lækkert klima. Husk en varm trøje. Perhentien Islands, måske det smukkeste sted i verden, med et fantastisk dyreliv, både til vands og til lands.
    God tur.
    Hilsen Brian.

Anonym Marie_bb

Brian vil da bare lige gi dig ret… Perhentian Island – FANTASTISK! 🙂

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account