This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sorenjensen84

Hej kloge berejste mennesker.

Min kaereste og jeg backpacker pt. i asien, og befinder os nu i Singapore, hvor vi har planer om at rejse nordpaa op igennem malaysia. Og det er her mit spoergsmaal dukker op.

Vi oensker at besoege Perhentian Island, og evt ogsaa tioman, men nu ved vi snart ikke hvad vi skal mene. fordi

de fleste vi moeder fraraader os at tage til de destinationer i Wet season, og siger at alt er lukket og der ikke er noget at komme efter, andre siger at det er helt fint og der ingen problemer er. Er der nogle af jer som har erfaringer med Perhentian i perioden nov-jan?? saa vil jeg meget gerne hoere naermere.

Paa forhaand mange tak

Anonym Celina

I kan godt regne med, at det meste er lukket ned på Perhentian. Sæsonen er fra april/maj til sep/okt. Der er altså et godt stykke derud for at finde ud af, at der ikke er nogle andre…

Istedet skal I tage over på vestkysten, hvor det er sæson lige nu.

Anonym MissAdventure

Jeg var på Perhentian i juli 2010 – der fortalte personalet, at de lukkede øerne helt ned omkring efterårsferien (oktober) og frem til april… så ja… kig på Vestkysten i stedet…. 🙂

Fortsat god rejse… var selv i Singapore i august…kombinerede det med Borneo og Indonesien… der var billige Air Asia Billetter mellem Singapore og Kuala Lumpur og mellem Singapore og Denpasar (Bali)…

MVH MissAdventure

Anonym DanielJohansen

Øerne er ikke lukkede. Som det nævnes er det midt i monsunen og det kan gøre besøget lidt mere kompliceret.

Bådturen til og fra øerne kan være rimelig rough eller ligefrem farlig, og nogle gange lukker man helt ned for transporten. Så er du enten stranden i Kota Bahru, hvor der ikke er meget at lave – eller på en lille ø i elendigt vejr. Der er som regel steder der er åbne, men hvor mange afhænger i nogen grad ovennævnte forhold. Du skal ikke regne med så mange vandaktiviteter udover (måske) at svømme lidt i havet.

Vejret i hele verden ændrer sig i de her år og det er svært at stole på et historisk perspektiv. Det kan både være rigtig godt og rigtig skidt i dit tilfælde. I det regnede meget i både Thailand og Filippinerne relativt i forhold til tiden på året, mens regntiden nærmest var forskudt til to måneder tidligere end den burde have været. Det kunne godt lyde som om at det er en effekt af el niño og efterfølgende la niña, hvor lang tid det varer er gætteri.

Alt i alt er det måske værd at overveje om der er andre muligheder der er interessante for jer. Den sydlige del af Thailand har vidunderligt vejr omkring samme tid. Hvis i er meget ivrige efter at komme til netop Perhentian og Tioman så forsøg, at tage kontakt til resorts på øerne og spørg dem hvordan vejret har udviklet sig i den seneste tid.

Anonym Sorenjensen84

Mange tak for indspark 🙂

Jeg havde isaer haabet at faa dig i spil Daniel, da du jo mildest talt er lidt af et backpackerorakel 🙂

Derfor har jeg taenkt mig lige at misbruge dig med et par opfoelgende spoergsmaal, i haabet om at du har tid og lyst til at hjaelpe. Og gerne at andre maaske ogsaa har.

Vi har besluttet at opgive Perhentian, og soeger istedet mod vestkysten, med planen om at tage tidligere til Thailand end forventet. Vi tager til Penang i morgen, og derfra har vi ingen planer. Med hensyn til Langkawi? er der noget der at komme efter for backpackere, eller er det kun for middelaldrende resortturister??

Er der andre steder i det nordlige malaysia der er et besoeg vaerd?? vi synes vi har oplevet saa meget kultur, saa de primaere for os lige nu, er at finde en base for en uges tid hvor vi kan drive den af med strand, sol og afslapning. Maaske lidt dykning

Vi har ca. en maaned i Thailand, og har planer om at besoege Similan, samt Ko Tao, Ko Samui og maaske nogle oer omkring krabiomraadet, da vi leder efter et sted at holde jul og nytaar med en veninde der besoeger. Noget anbefalelsesvaerdigt??

Hvordan vil ii foreslaa vores rute fra Langkawi? skal man besoege Similan foerst, eller tage over til Samui og det omraade foerst, og derefter Similan?? alle indspark og gode ideer er meget velkommne. evt. foreslaaet rejseplan 🙂

Ved godt det er meget, men som sagt ALT kan bruges.

Lige en sidste ting, kan man bo fornuftigt paa Similan? og er der noget at se for min kaereste som ikke dykker??

Paa forhaand tak.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account