This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Louise_Hvam

Hej…
    Jeg er netop igang med at planlægge min næste rejse til Asien, som bl.a. går til Malaysia og Filippinerne. Jeg ved ikke så meget om disse to lande og vil gerne høre, om der er nogen, der ved, hvordan det er at rejse rundt som backpacker her… Er det sikkert nok? Hvordan er prisniveauet i forhold til f.eks. Thailand, og er det nemt at komme fra sted til sted uden de store problemer? Highlights??? Desuden vil jeg meget gerne have eventuelle gode råd eller forslag.

Med venlig hilsen Louise

Anonym sut

sut sut sut

Anonym Anonym

Hej Louise

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med Filippinerne. Til gengæld har jeg tilbragt en del tid i Malaysia af flere omgange.
    Ang. priserne, så er det lidt dyrere end i Thailand. Men hvis man spiser på markeder eller lign., så er det samme pris. Øerne har lidt højere priser, men et stykke friskfanget grillet fisk med pommes, salat + sauce til ca. 25 kr. synes jeg er i orden.

Det er nemt at rejse rundt, og folk er utroligt flinke/gæstfrie. Man kan komme galt afsted alle steder og skal selvfølgelig ikke ligne en million, men jeg har aldrig haft problemer i Malaysia.

Highlight – Perhentian Islands !!!! Let dykning, hvis man vil lære/genopfriske – ellers kan man dase.

Ellers et par dage i Kuala Lumpur, Melakka og Cameron Highlands.

M.v.h.
    raslyng

Anonym MaleneT

Hejsa! Jeg befinder mig ligenu i Cebu paa Filippinerne. Jeg har lidt arbejde paa et boernehjem ligenu, men har planer om at rejse rundt ogsaa. Jeg rejser hjem til maj.
    Hvornaar kommer du herned.. maaske vi kunne moedes?
    Jeg synes priserne her er lidt som Thailand, men nu har jeg jo kun vaeret i byen. koeb Lonely Planet, der er mange forslag til steder at bo baade billige og dyre osv.
    Hilsen Malene
    malene_6@hotmail.com

Anonym Anonym

Hej lOuise…

Jeg kommer fra Filippinerne.. Der er utroligt billigt der og der er mange ting at se til. Oplevelsen skal du nok få.. Men du skal ikke stole på nogen.. HVis de ser hvide mennesker så vil det gøre alt for at få dine penge.. Hvis du f.eks gå ind i en restaurant så kan du resikere at prisen er steget..

Hvsi du skal svare tilbage, kan du skrive til mig..

babysild@hotmail.com

knus

Anonym KAB

Hej

Jeg har rejst meget i Malaysia, både fastlandet og Borneo.

Jeg vil råde dig til at tage til Borneo – det er simpelthen så fantastisk – både Sarawak og Sabah. Det er meget let og billigt at komme dertil. Air Asia har nu mange ruter på øen. Vi købte dog et billigt flypas hos Malaysian Airlines med 5 flyvninger. Flyv f.eks. med Air Asia fra Johor Bahru til Kuching og bevæg dig op gennem Sarawak til Sabah. Hvis du har tid til det, så tag en flyver til Kelabit Highlands (Sarawak). Vi brugte i alt 6 uger på Borneo og vil gerne tilbage.

God tur (er selv ved at planlægge en tur til Filippinerne).

vh. Karin

Anonym KAB

Jeg glemte at sige, at det er sikkert at rejse i Malaysia (og på Borneo). Priserne er lidt højere på overnatning end i Thailand men ca. 60 kr. for et dobbeltværelse. Maden er ligeså billig som i Thailand.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account