This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym fulle

Hej med Jer :)…
    Nogle der har erfaringer med Perhentian Island (godt eller skidt) samt Tioman Island..? Vi er i Malaysia ca. november og december, hvad med vejret der!?
    Og generelt hvilke strande og afsidesliggende naturoplevelser er værd at se?

Mvh Mads, KB, Bjarke og Christian

Anonym sss_2410

Hej
    Perhentian Islands skulle vær evirkelig fantastisk, så synes klart at i skal tage derhen!
    Mht Tioman har jeg hørt fra flere at det er ved at være lidt turistet, altså hvis i vil være “alene på en bountyø” kun med de lokale er det ikke der i skal tage hen. Men det er vist ganske billigt og der er gode steder at snorkle, jeg ville bare umidlbart sige at har man først været på Perhentian Islands så er Tioman nok lidt en tam oplevelse…Men der er nok nogen der er uenige ;o)

Knus Herfra!

Anonym Anonym

Hey.

Først og fremmest: Malaysia er fantastisk!!! Der er virkelig alt hvad man kan ønske sig!

Perhentian Islands er virkelig smukke. På den lille ø, som også er den billigste, skal I bo på Long Beach, som er en fantastisk strand, med det klareste badevand og hvideste sand!
    På den store ø er det en hel del dyrere, og ikke nær så godt som på Long Beach. Så I kan tage dertil for at se det, men lad være med at bruge lang tid der!

Ellers skal I seriøst overveje en tur ind i Taman Negara, som er verdens ældste og muligvis også største jungle. Den er over 130 mio år gammel og fyldt med vilde dyr! Jeg f.eks. aldrig set så mange og så store leguaner, som jeg gjorde de få dage, jeg var derinde, og jeg har endda rigtig meget erfaring fra mange andre steder i verden…

I kan ikke andet end at forelske jer i det fantastiske land…. Rigtig god tur! Vi er garanteret mange, der er misundelige!

Anonym fulle

Det lyder virkelig godt det hele :)..! Vi glæder os vildt til at komme afsted, og der er kun en måned til!!!!
    Men jeg mangler lidt info mht. vejret i november og december… Regnen er startet der, men lonelyplanet siger kortvarige kraftige byger men ellers sol… Hvordan med det?
    Og nogle der kender noget til Nipah Beach på Tioman??? Har læst i et indlæg herinde at det skulle være fedt: “som at leve på The Beach”… er det sandt? Nogle med erfaringer?

Mvh. Mads, KB, Bjarke og Christian

Anonym Anonym

Perhentian Island er paradis, her er utrolig smukt, rigtig bounty øer det må i ikke gå glip af. Camorun highland ( ikke stavet rigtigt,men pyt) er også et fantastisk sted, meget smukt og frodigt med flotte te marker, og dejlig tempereret. Og så selvfølgelig KL som er en sjov by med alt hvad hjertet kan begærer.Og ikke mindst søde mennesker.
    Håber i kommer til alt holde lige så meget af Malaysia som jeg.
    God tur

Anonym Anonym

Mht. vejret: regnsæsonen er altså gået igang… Og selvom det “kun” er korte, men kraftige byger er det altså ikke sjovt at være på øerne imens. Strømmen går tit ud, det er overskyet og kloak systemet på øerne er ikke specielt godt. Det betyder at rotterne ikke kan være dernede for vandet så de kommer på istedet! Jeg har hørt mange historier om at rotterne løb rundt i bungalows og hotelværelser…. Heldigvis var jeg der i starten af regnsæsonen så kloakerne var endnu ikke blevet fyldt – så jeg oplevede det ikke. Men nu har det regnet i lang tid….

Anonym fulle

Hmm, det lyder ikke attraktivt… Vi må nok forhøre os inden vi tager derned, hvor slemt det har været ugerne op til… Er der ellers andre ting vi skal vide mht. Perhentian og Tioman???

Og så endnu et spørgsmål… Er der nogle lækre strande på den vestlige side af Malaysia?

Mvh. Mads, KB, Bjarke og Christian

Anonym fulle

Ja, en lille men vigtig detalje ;)…

Mvh. KB, Mads, Bjarke og Christian

Anonym Anonym

Da jeg var på Perhentian et par år tilbage, kunne man ikke købe alkohol, da det er et muslimsk område, så husk evt, selv at tage med. Bare en lille detalje, men det kan jo have ændret sig…..

Anonym Anonym

Man kan købe alkohol nogle få steder på Perhentian. Men det er dyrt! Meget dyrt! Og flere steder tillader de ikke alkohol indenfor “deres område” – altså i bungalows og restauranter… Men omvendt tjekker de vidst ikke ret meget op på det…

Anonym Anonym

Vær opmærksomme på at mange dykkercentre på Perhentian lukker ned fra november til april.
    Hvis “Coral Sky” stadig har åbent når I kommer, så er de superprofessionelle og har et par “ukendte” dykkersteder i ærmet.
    Hvad overnatning angår, så kan D’Lagoon vel dårligt betragtes som et resort. Alle har mere eller mindre primitive hytter/lejligheder, så se, hvad der passer jer bedst.
    Under alle omstændigheder kan I godt glæde jer (hvis I ikke drukner i regn) – Perhentian Kecil er et paradis.
    God tur.

Anonym Torben Svendsen

Hej med jer
    Hvis I rejser rundt for at opleve noget originalt, og ikke for at drukne i sprit har jeg 2 forslag til jer:
    Den lille af de to Perhentian øer har et lille resort, som ligger isoleret. D’lagoon er et stille og fredeligt sted, hvorfra der er mulighed for at dykke med store revhajer, og at blive trukket rundt af store skilpadder. Der er ikke så fredeligt på Perhentian, for mig at se et udpræget turiststed, men smukt er der.
    Tioman står for mig som noget helt unikt. Blot I rejser til den sydlige del. Nipabeach er det mest fantastiske sted jeg overhovedet har været. Stille og uberørt. I perioder kan I have hele stranden for jer selv, uden andre gæster. Værterne lever i 60’erne, der spilles 60’ermusik, og der er ikke andet at lave end at dase, bade, gå på stranden, kigge på aberne om morgenen, eller de store varaner, samt dykke, spise, og i det hele taget nyde livet fra hængekøjen under palmerne – og så er det et billigt sted. Book evt. overnatning og færge i Mersing, men husk at der ikke er mulighed for at hæve kontanter på hverken Perhention eller på Tioman, det skal gøres på fastlandet.
    Bare det var mig!

Anonym Alber

hey

jeg har arbejdet på the perhentians (long beach) og det er helt sikkert det fedeste sted jeg nogensinde har været….. MEN…. sæsonen er altså fra sidst i april til slutningen er oktober, og uden for sæsonen er øerne LUKKET. alle divecenters(som jeg arbejdede i) + guesthouses osv pakker sammen og sejler alt af værdi til hovedlandet, og øerne ligger totalt ubeboet hen og det er ikke muligt at tage der ud…… sorry for de dårlige nyheder

Anonym Anonym

Lukket til april? andre skriver til om med februar. Hvad er rigtigt – vi tager til malaysia i marts og har da egentlig planer om enten perhentian kercil eller tioman.
    Hvad mener du med D’Lagoon dårligt kan betagtes som et resort? Såvidt jeg har læst er regntiden over til marts – eller er der noget jeg har misforstået?

Anonym Mikkel

Hej

Det undrer mig, ta der bliver talt om, at Perhentian er lukket ned i februar. Det er den måned, hvor det regner allermindst i Kota Bahru, som er ret tæt på Perhentian.
    Er der nogen, som virkelig ved det, eller er det blot hear-say?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account