Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3545040
     mariahellemannfrisch

      Hej med jer!
      Jeg rejser i slutningen af Juni måned alene afsted på en rejse til overstående lande. Jeg har 1 måned og 3 uger at rejse rundt i. Jeg flyver til Kuala Lumpur og hjem fra Jakarta.

      Jeg har rigtig svært ved at finde ud af hvilke områder jeg skal vælge at rejse til, da det for mig er vigtigt at have tid til de forskellige steder og ikke ”stresse” rundt. Mit spørgsmål lyder derfor hvilke steder i ville anbefale mig at se, samt om det skal være Peninsular Malaysia eller Borneo? Eller lidt af hvert!

      I forhold til Borneo, er det så vigtigt at booke i forvejen? Jeg vil rigtig gerne dykke samt bestige Kinabalu og har hørt at dette kræver at man bestiller det i god tid? Jeg rejser alene, og vil selvfølgelig gerne afsted med nogle andre rejsende.

      Jeg har det svært med at booke noget i forvejen, da jeg før har rejst rundt og ved hvordan ens planer kan ændres hele tiden, så er det bare så træls at have faste datoer på forskellige aktiviteter.

      I Indonesien tænker jeg at holde mig til Bali, Lombok og Gili ørerne.

      Regner med at bruge 3,5 uge i Malaysia og Singapore samt 3,5 uge i Indonesien.

      Håber der er nogen der har lyst til at dele ud af sine erfaringer 🙂

      Mvh Maria

      #3545046
       Claus

        I betragtning af, hvor lidt det koster at flyve til Borneo med Airasia fra KL, hvis du bookker i god tid, er det en oplevelse du bør tage med.

        Der er både Bako og Kinabatagan nationalparker, som steder, hvor du kan opleve lidt uspoleret natur og mulighed for se lidt dyr.

        Det kan godt være en fordel at booke i forvejen, hvis du skal dykke, men de andre aktiviteter kan godt arrangeres ved ankomst.

        3,5 uge er en rum tid til også at besøge Taman Negara eller Melakka.

        mvh
        Claus

      Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

      Log ind med brugernavn & kodeord

      eller    

      Glemt dine oplysninger?

      Create Account