This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym A-man

Hej:)

Nu skal jeg snart afsted til Thailand, hvor jeg lander d. 14 januar. Dernæst har jeg en billet fra kuala lumpur d. 10 marts. Jeg har fået læst mig frem til at en turistvisum i Thailand varer 30 dage. Så jeg har altså næsten 1 måned i Malaysia, men hvad skal man lave der? Da det er off-season er Pulau Perhentian lukket(tror jeg). Har overvejet Borneo, men er det værd at bruge 3 uger der?
    Hvis ikke, hvad kan man så ellers lave?
    Har overvejet lige at krydse grænsen til malaysia og så tilbage til thailand, men må man det?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Alexander

Anonym Anonym

Hej
    Vi lander i KL 3-3-07 og har egentlig også plan om Perhentian Island – men det er lidt svært at finde ud af om der de lukket eller ej, har spurgt på forskellige forum. Jeg har så prøvet at skrive til en hjemmeside om Øerne og fået dette svar:

i would like to inform you, this island will closed in October 2006. Becouse of Monsoon in East Coast.
    and will open again maybe in February 2007.

Så vi snakker om at tage der til og hvis så det ikke er ok må vi jo tage derfra igen – med mindre der er nogle der kan give nogle overbevisende svar.
    Vi har tidligere været på Koh Tao, Thailand i marts mdr. og den ligger jo på samme side dog nordligere og der var ok.
    Mht. at krydse grænsen og så rejse tilbage, såvidt jeg husker var der bl. danske divemaster på Koh Tao der tog et døgn til Malaysia og så tilbage og så havde en nye periode.
    Go’ tur
    Karin

Anonym Anonym

Hejsa, der er rigtig meget at lave i Malaysia, som efter min mening er federe og mindre turistet end Thailand. Her er nogle forslag i kunne kigge nærmere på:
    Taman Negara National Park, Cameroon Highlands,Langkawi,Tioman, Kuala Lumpur,Georgetown og meget mere. Jeg har kun været på Perhentian i juli, så kan desvære ikke hjælpe mht det.Men som sagt i må ikke gå glip af Malaysia her er rigtig meget at se og opleve.
    God tur

Anonym Nana

Hej!
    Var på hhv. Borneo & på Perhentian Island sidste sommer….vil klart anbefale begge dele. Perhential Island er udelukkende slappe-ferie med super lækre strande, laid-back stemning, palmer osv – super godt dykke og snorkling. Stadigvæk ret uspoleret dengang, men jeg tror ikke der går lang tid inden det er alt for turistet.

Borneo var derimod en kæmpe oplevelse. Storslået natur, og vi var langt inde i regnskoven, så Orangutanger, besteg Mt. Kinabalu (super flot oplevelse) osv… 3 uger er perfekt til Borneo, tag også til Gunung Mulu national park og til Sipidan og dyk 🙂

Afhængig af hvad du tager af sted for, så vil jeg til en hver tid sige at Borneo er en meget unik oplevelse – og at Perhentian bare er en super lækker lille ø – som så mange andre i resten af verden!

Anonym Anonym

Det er rigtigt, at man kun får 30 dages visum til Thailand. Men som du skriver er der ingen problem i at tage nedover grænsen til Malaysia og så tilbage igen til Thailand dagen efter, så får du bare et nyt 30 dages visum. Alternativt, hvis det ikke drejer sig om så mange dage, du har tænkt dig at overskride de 30 dages visum, kan du bare betale en afgift når du forlader landet, kan ikke huske hvad beløbet er, men det er ikke meget hvis det bare drejer sig om nogle få dage.

Men som #2 siger, så er der rigtig meget at lave i Malaysia – og der er langt færre turister end i Thailand, så jeg vil klart vælge at bruge hovedparten af tiden i Malaysia. Kan også klart anbefale Taman Negara National Park og Cameron Highlands.

Anonym Anonym

Hvis du skal fornye dit visum ved at krydse grænsen mellem Malaysia og Thailand er det en heldagstur. Gjorde det selv for en måned siden.

Men klart at du kan bruge laaang tid i Malaysia.
    Kuching på den Malysiske del af Borneo skulle være et fint sted at besøge. Ellers er der som nævnt orangutanger og stammefolk. Men jeg er ikke sikker på at stammefolkene er værd at besøge, efter egne oplevelser med “indfødte” folkeslag, Orang Asli folket i Cameron highlands.

Ellers er der i Malaysia:

-The Perhentians

-Pulau Tioman

-Pulau Pinang (historisk og med Malaysias næststørste by, George Town. Blandede folkeslag. f.eks. 40 % kinesere)

-KL

-Grotterne i Ipoh

-Langkawi

-Pulau Payar (snorkling og dykning omkring en fredet ø –
    på vej til Langkawi)

-Malacca (historisk)

Jeg tror ikke at man skal tage til østkysten før marts pga monsunen.

Jeg vil foreslå at du bliver i KL til kinesisk nytår eller måske tager til George Town hvor 40 % af indbyggerne er kinesere. I det hele taget er Penang en dejlig ø!

Kinesisk nytår er fra den 18. – 20. februar.
    Selv tager jeg til Genting Highlands og til KL de to dage.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account