This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Brugernavn

Vi er to kvinder der skal på en 3 ugers ferie til Malaysia/Borneo. Da det kun er 3 uger, vil vi gerne planlæge turen på forhånd, men har ikke erfaringer med stederne. Er der nogen der kan anbefale en rejserute således, at vi får set de mest seværdige attraktioner, gerne på lavbudget.

Hilsen de rejseglade.

Anonym MissAdventure

Jeg har været på Borneo to gange – både her i sommer og sidste sommer.
    Borneo er bestemt ikke low budget!!! Priser for udflugter osv. er noget helt andet end Thailand/fastlands-Malaysia, Indonesien osv.

* Hvis I dykker, så helt klart Mabul og Sipadan… hvis I skal bo på Mabul, så kan jeg anbefale Uncle Chang – og bestemt ikke anbefale Scuba Junkie.
    Dykning ved Sipadan skal bestilles 3-5 uger i forvejen… der er kun 120 tilladelser pr. dag
    * Turtle Island var jeg skuffet over – slet ikke pengene værd i mine øjne
    * Kinabatangan River + Sepilok var vi på som 3 dages tur… vi boede på Sukau Homestay (bestilte gennem Sandakan Backpackers)… det koster ikke ret meget mere end Uncle Tan… men I får mere for pengene… jeg kender flere, der har boet hos Uncle Chang.. de fik gnavet deres rygsække i stykker af rotter m.m. – hos Sukau er det stadig primitivt… men I bor i et lille hus/hytte på høje pæle og sover i en seng…. uden rotter
    * Mount Kinabalu… hårdt, dyrt – men FEDT… ville på ingen måder have undværet den oplevelse….!!!

Jeg ville personligt bruge 14 dage på Borneo og den sidste uge på Perhentian Islands eller en af de andre små, lækre øer i Malaysia… men det afhænger jo af, hvordan man prioriterer…

Sandakan Backpackers var forresten klart de billigste vi kunne finde mht. alle udflugter/ture…

God tur:-)
    MVH MissAdventure

Anonym martinh

Vil lige understrege at Sipadan er verdensklasse. Det er simpelthen et MUST!

Anonym CamBach

Præcis!!! 🙂

Anonym Tine

Borneo har meget at byde på, så det kommer helt an på hvad I er til. Man kan sagtens bruge 9 uger på Borneo og så ikke have set alt hvad der er at se….I kan fx bestige Mt. Kinabalu, dykke ved sipandan, se verdens største huler osv

Jeg forslår at I finder en guidebog og sætter jer ind i hvad I gerne vil se og så planlægger derfra 🙂

Anonym Daizz

Tjek helt klart Uncle Tan på Borneo. Nok den billigste mulighed for at se dyrelivet på Borneo. Her er også mulighed for at se orangutanger, hvis man er heldig. Primitive forhold men der mangler bestemt ikke noget, og de ansatte er flinke.

Ellers vil jeg sige, som Tine nævner, at I ikke må gå glip af Sipadan samt nogle overnatninger på Mabul. Har hørt at Turtle Island skulle være godt. Synes selv, at bestige Mt. Kinabalu er meget overvurderet, så hvis I skal spare penge, så drop Kinabalu.

Håber I kan bruge det til noget.

Anonym CamBach

Sepilok orangutan rehabilitation centre er absolut et stop værd!

Og dykning ved Sipadan er i verdensklasse!!! Helt ubeskriveligt

Anonym Louise

Meget enig med de andre! – Sipadan skal ses! Det er SÅ smukt!
    Jeg boede på en nedlagt boreplatform. Hvis i tænker at i vil dykke i flere dage, kan jeg helt klart anbefale det! Se http://www.seaventuresdive.com/

Anonym Louise

Meget enig med de andre! – Sipadan skal ses! Det er SÅ smukt!
    Jeg boede på en nedlagt boreplatform. Hvis i tænker at i vil dykke i flere dage, kan jeg helt klart anbefale det! Se http://www.seaventuresdive.com/

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account