This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym evamaria

Hele oktober måned vil jeg befinde mig på den malaysiaske del af Borneo – men da jeg ikke er så velforberedt (grundet Nepalturen blev lavet om til Malaysia i sidste øjeblik), håber jeg på, at kunne få nogle god tips og ideer her.
    Vi starter i Kuching, er der noget man skal se der eller i nærheden? Vi vil tage op langs nordkysten, måske et “smut” til Brunei (hvis dette kan lade sig gøre?), inden vi når Kota Kinabalu – men hvad skal vi se/opleve? Hvordan er det med biludlejning og hvordan er vejene fra Kuching og op til Kota Kinabalu?
    Mht. østkysten og skildpadeøen, har jeg hørt der forgår en del kidnapninger og andre småuroligheder – nogen der ved noget om det?
    Vi slutter af med 4 dage i Kuala Lumpur – men regner selvfølgeiig ikke med, at befinde os 4 hele dage i storbyen – hvor SKAL vi tage hen?
    Pft./Eva maria

Anonym JonasW

Hej med jer,

I stedet for at tilbringe 4 dage i Kuala Lumpur, bør i tage ud til østkysten. Enten helt op til Perhentian eller bare et smut ud på Tioman – fantastisk!!!

Go’ tur!

Anonym mif

Hej Eva Maria

Min kæreste og jeg var i Malaysia sidste år og nedenstående er lidt af det, som vi så :o)

Kota Kinabalu: ligger en del øer ud for kysten, hvor man kan tage en båd ud for at bade m.m.

Mount Kinabalu/Poring: bestige det og tage nogle dages afslapning ved Poring (hotsprings).

Sandakan: Sepilok Orangutang Rehabiliteringscenter
    Flodtur (Uncle Tan’s)

Jeg ved desværre ikke noget konkret omkring uroligheder omkring Sipidan og omegn. Da vi var der, var der også advarelser mod at tage derned. Vi snakkede med andre rejsende som skulle derned og vi skulle også selv have været derned, men blev desværre forhindret.

Vedr. Kuala Lumpur kan jeg kun anbefale et sted at bo: http://www.pondoklodge.com. Det ligger meget centralt, søde mennesker og har tagterrasse ;o)

Fortsat rigtig god tur
    mif

Anonym Sussi

REJSEVEJLEDNING MALAYSIA

Seneste opdatering: 20.07.2004. Stadig gyldig i dag.

I dele af Sydøstasien er der generelt stor risiko for terrorangreb mod vestlige mål.

Danske statsborgere bør udvise den største agtpågivenhed. Det gælder især personer, som er ubekendt med de lokale forhold. Største agtpågivenhed bør udvises på offentlige steder, hvor mange vesterlændinge ofte opholder sig, især religiøse helligdomme, restauranter, diskoteker, cafeer, barer og lignende.

Det tilrådes, at danske statsborgere holder sig løbende orienteret om situationen i landet og regionen.

Siden 2000 har der fundet adskillige kidnapninger sted, herunder af udenlandske turister, på øer ud for det østlige Sabah. De malaysiske myndigheder har siden hen skærpet sikkerhedsforanstaltningerne i området, men der består fortsat en kidnapningsrisiko, hvorfor rejsende bør udvise største agtpågivenhed især på det østlige Sabahs kyst og på øerne udfor kysten. Det anbefales, at danskere, der rejser til disse områder, underretter ambassaden.

Der er sket en stigning i indbrud, tasketyverier samt tyveri af pas og penge i Malaysia. Særligt kvinder har været udsat for tasketyve på motorcykler, hvilket i flere tilfælde har resulteret i, at offeret trækkes ud på vejbanen med alvorlige kvæstelser til følge. Rejsende bør udvise bevågenhed ved brug af kreditkort, da misbrug/bedrageri med kreditkort er almindeligt forekommende.

Rejsende bør være opmærksomme på risikoen for svindel i forbindelse med hasardspil. Turister er blevet lokket til at deltage i kortspil med store pengeindsatser og store økonomiske konsekvenser for ofrene, der under trusler er blevet tvunget til at hæve kontanter på deres kreditkort og til at aflevere deres penge. Det frarådes derfor at tage imod indbydelser fra ukendte.

Der rapporteres jævnligt om mindre alvorlige forulempelser af kvinder, men også enkelte af mere grov karakter. Det tilrådes, at kvinder generelt udviser opmærksomhed i valg af påklædning og specifikt undgår steder og situationer, hvor forulempelse er mulig, herunder færdsel alene med taxi om natten, færdsel alene i afsides liggende områder mv.

Luftforureningssituationen i Malaysia er for tiden moderat. I store dele af landet er der dog korte perioder, hvor luftforureningsindekset grænser til det usunde. Forureningen skyldes afbrænding af plantage- og skovarealer, og manglen på regn er med til at forværre situationen. Personer med hjerte- og åndedrætssygdomme, gravide kvinder og rejsende med spædbørn rådes derfor til at henvende sig til en læge inden rejsen til Malaysia.

Malaysiske regler vedrørende indrejse og ophold i landet bør overholdes nøje. Blot mindre forseelser som f.eks. få dages ophold udover det tilladte, kan medføre bøde, tilbageholdelse og udvisning.

Den malaysiske narkotikalovgivning er meget streng med hårde straffe – ofte dødsstraf – for besiddelse og brug af narkotika.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account