This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym backpacking it is

Hej!

Er der nogen der har erfaring med at bestige Mt. Kinabalu? -Skal man være i en vis form? Og hvad er prisen for det?

Hvad er prisniveauet ellers på Malaysisk Borneo?

Og hvad kan I anbefale at opleve?
    Tænker self. at skulle se orangutanger….kan forstå der er nogle steder der er bedre end andre,nogen der kan anbefale et sted?

Håber der er nogen der kan være behjælpelige =)

Anonym Jannie

Jeg var afsted i juli måned…
    Prisniveauet for udflugter var dyrt sammenlignet med Thailand og fastlands-malaysia, hvor vi brugte resten af ugerne.
    Vi var på flg. udflugter på Borneo:
    – Turttle Island
    – Sepilok Orangutang
    – Mount Kinabalu
    – Kinabatangan River
    – Mabul/Sipadan – dykning

Brugte vildt lang tid på at finde udflugterne til overkommelige priser…

Vi var desværre ret uheldige med vejret… vi var der 14 dage i juli… og det regnede en meget stor del af tiden… men det var nogle fede oplevelser alligevel.

Mht. bjergbestigningen… der var folk i mange forskellige aldre… og også i forskellig kondi… man booker jo en guide, så man kan gøre det i eget tempo…
    Min kæreste, som jeg rejste med – og jeg selv – er begge 28 og dyrker motion dagligt, så vi havde ingen problemer… og nåede toppen et stykke tid før næste gruppe… det var en super fed oplevelse… 🙂
    Nedstigningen næste dag var lang og hård… det regnede, var glat, og fordi man prøvede at “bremse” hele tiden, endte jeg med en meget “smadret fod”… lilla negl, der faldt af og vabler overalt…
    Det sidste stykke var ikke spor sjovt… men da man havde gennemført, var det sååå fantastisk.

Med mindre man er i meget dårlig form, bør Mount Kinabalu ikke give problemer…
    Der var dog en del, der blev højdesyge og kastede op.

Spørg bare, hvis der er andet, I vil vide.

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Vil udover hvad der allerede er nævnt vil jeg anbefale Danum Valley som godt kan gøres relativt billigt.
    Derudover vil jeg anbefale Semonggoh rehabilitation center som efter min mening er både billigere, mindre turistet og bedre end Sepilok. Omvendt, så udelukker den ene ikke den anden, så hvis du er tosset med aber, så kan man sagtens besøge dem begge.
    Mulu er også udemærket selvom det er lidt dyrt at komme dertil. Hvis du kun tager dertil for grotternes skyld, kan man evt. tage til Niah caves.
    Baku NP er også et besøg værd for en enkelt dag.

For dykning er Sipdadan et must. Sørg for at bestille i god tid, da der er begrænset med pladser overvej at booke plads på Mabul mht. hostels, da turen til Sipadan så ikke bliver så lang.

mt. kinabalu er ikke noget problem sålænge du ikke har problemer med knæ og ikke er bange for at få lidt sved på panden. Sørg for at begynde opstigningen fra indgangen til nationalparken, så tidligt som muligt. På denne måde har du mulighed for at nå toppen samme dag, hvis du skulle ønske det. Det gjorde jeg, og det er jeg virkelig glad for. Dem jeg sov på værelse med stod op kl. 3 om natten for at komme op og se solopgangen. Det eneste de fik ud af det var en lille bjergtop som de delte med 200 andre, masser af regn og ingen sigt. Jeg fik imidlertid toppen for mig selv og klart vejr og god sigt. Jeg kunne ikke nå også at komme ned samme dag, men det kan lade sig gøre på en lang dag, På den måde sparer du også pengene til en afsindig dyr overnatning!!

Anonym Louise

Ok, tak for svaret!

Lyder ikke så rart med din fod, men ellers godt at høre, at man burde kunne gøre det uanset konditionsniveau og at det er en fantastisk oplevelse 🙂
    Kan du huske hvad det ca. kostede at bestige Mt. Kinabalu? (inklusiv overnatning undervejs)

Og så skriver du at udflugter er dyrt sammennlignet med Thailand, men når du siger dyrt, hvad er det så ca.?
    Og er det kun udflugter der er dyrere, eller er det generelt dyrere med overnatninger og mad også?

Anonym Jannie

Hvis du skriver din e-mail, kan jeg maile dig vores rejse-dokument… der står alle overnatningssteder, priser, udflugter osv, da vi havde booket alt hjemmefra.

Anonym backpacking it is

Ok tak for svaret Perry!

Jannie, du må meget gerne prøve at sende dit rejsedokument…min mail er 116540@viauc.dk

Anonym Jannie

Var lige kommet fra det… sender en mail nu.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account