This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym karinakvist

jeg vil bare høre om nogen ved hvilket tid det er bedst at rejse til maldiverne på.. jeg tænkerpå hvornår der er mest grønt og frodig og hvilke øer er nogen af de smukkeste…
    og hvad er den billigste måde at komme der til?
    på forhånd tak

Anonym RASmus Kortegård

Det kommer helt an på hvor man tager hen på Maldiverne. Højsæsonen er som sagt primært i vores vintermåneder og frem til April/Maj.
    North Male Atoll er nemt tilgængelig og en rigtig god oplevelse. Har man ikke været på Maldiverne før og man søger gode priser, så kan man i dette område finde mange resort islands som ikke er alt for dyre. Jeg arbejde selv på Meeru for nogle år siden. Priserne her varierer meget fra rimelige til ekstreme. Alt afhængig af den standard man ønsker. Sådan er det generelt på Maldiverne, men tager man retningen sydpå bliver mange resort islands lidt billigere og knap så luksuriøse. Men at tage sydpå er ikke ensbetydende med at alt bliver lavere standard. Der ligger stadig mange rigtig dyre og fine steder syd for male. Men det nemmeste er north male atoll. Her bliver man fragtet ud med speedbåd, og man kan selvfølgelig også vælge en vandflyver, hvis man har råd! Marts er godt for både manta rays – hajer og hvaler. Tager man f.eks. på de mange ture som arrangeres fra øerne kan man opleve dette. Meeru ligger godt til dette. http://www.meeru.com

God tur og fortryllelse. Rasmus Kortegård

Anonym RASmus Kortegård

Det kommer helt an på hvor man tager hen på Maldiverne. Højsæsonen er som sagt primært i vores vintermåneder og frem til April/Maj.
    North Male Atoll er nemt tilgængelig og en rigtig god oplevelse. Har man ikke været på Maldiverne før og man søger gode priser, så kan man i dette område finde mange resort islands som ikke er alt for dyre. Jeg arbejde selv på Meeru for nogle år siden. Priserne her varierer meget fra rimelige til ekstreme. Alt afhængig af den standard man ønsker. Sådan er det generelt på Maldiverne, men tager man retningen sydpå bliver mange resort islands lidt billigere og knap så luksuriøse. Men at tage sydpå er ikke ensbetydende med at alt bliver lavere standard. Der ligger stadig mange rigtig dyre og fine steder syd for male. Men det nemmeste er north male atoll. Her bliver man fragtet ud med speedbåd, og man kan selvfølgelig også vælge en vandflyver, hvis man har råd! Marts er godt for både manta rays – hajer og hvaler. Tager man f.eks. på de mange ture som arrangeres fra øerne kan man opleve dette. Meeru ligger godt til dette. http://www.meeru.com

God tur og fortryllelse. Rasmus Kortegård

Anonym dj

Jan, feb og marts mener jeg er “højsæson”. Resten af året regner det meget på øerne. Dermed også sagt at det altid er grønt og frodigt på øerne.
    Selv i de 3 førstnævnte måneder regner det stadig op til 75mm pr måned der er 25% mere end en gennemsnitsmåned i Danmark.

Priserne har jeg ikke lige overblik over, men det skulle være billigst via Paris. Check nettet for flights mellem Paris og Male. Tit er der supertilbud dertil for 400 euro retur, så skal du bare finde en billig billet mellem Paris og CHP hvis du er derfra. Check http://www.edreams.com/flights/paris-male/

mvh
    dj

Anonym Karin

Hej
    Er lige med på en lytter. Har løst et eller andet sted at men skal have booket resort inden men ankommer – er det korrekt eller kan man “bare” tage flyet dertil og så ellers finde et sted at bo nårman kommer?
    Karin

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account