This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym tln

Det var ikke den nemmeste opgave du kommer med der

Jeg har prøvet at søge lidt rundt omkring og her på Backpacker Planet kan jeg finde denne pris 6.608,-

Fra København til London den 14/4 via London (5 timer) og derfra til Male

Retur 27/04
    Fra Male til Colombo (6 timer) videre til London (4 timer) videre til København

Håber du finder noget der passer til dig.

Anonym Claus

Billigste billet fra London Heathrow til Male med Qatar Airways til 5352,- 07.04-22-04

Minus er, at det vil kræve, at du overnatter i Doha lufthavn og finder et billigt sted at sove i London.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Prøv at søge direkte på Qatarairways.com egen hjemmeside, der er faktisk flere afgange fra London Heathrow, hvor der er minimalt tidsspild til ca 5100,- i april mdr.

mvh
    Claus

Anonym MissAdventure

Jeg skal til Maldiverne i april… men har googlet og googlet efter flybilletter uden at finde nogle gode tilbud… (kan kun finde billetter til 6700 kr. og opefter)..

Er der nogle idéer til billigste mellemlandinger???

Afrejse: Mellem d. 14/4 og 18/4
    Hjemrejse: Mellem d. 27/ og 29/4

Afrejse må fx. gerne være fra England eller Tyskland…

Jeg havde fundet nogle billige billetter fra Kastrup til Delhi… men kan simpelthen ikke finde nogle fly fra Delhi til Male uden at jeg får omkring 18 timers ventetid i lufthavnen…

HJÆLP…

Alle erfaringer med Maldiverne i det hele taget modtages også meget gerne 🙂

Anonym MissAdventure

Mange tak for jeres svar….
    Dem vil jeg arbejde videre ud fra… har brugt flere dage på at søge, og synes snart at jeg har tjekket ALT… men er ikke helt tilfreds med mit resultat på 6800 kr… synes det burde kunne gøres lidt billigere… selv om Maldiverne bestemt ikke er den billigste destination… I know!

D. 7-22 duer desværre ikke… jeg skal på liveaboard d. 20/4-27/4, så jeg kan tidligst rejse hjem den 27/4… evt. 28/4… men skal også hjem på arbejde igen…
    Afrejsen skal helst være omkring d. 15/4… da jeg gerne vil have en tre dages afslapning dernede, inden jeg skal på liveaboard… men kan ikke rejse allerede d. 7/4… har sidste arbejdsdag d. 15/4… men kan evt. få nogle få dage fri… så afrejse d. 13/4, 14/4, 15/4 eller senest d. 16/4…

Synes jeg har kigget på Qatar’s egen siden… men jeg må prøve igen… kan du finde noget, der matcher mine datoer???

Jeg er ok med mellemlandinger 8selvfølgelig jo kortere -desto bedre) – men vil helst undgå overnatninger i forbindelse med mellemlandinger, for ellers løber det alligevel op i det samme som den billet jeg kan få fra KBH og retur for 6800 kr.

Tln.. jeg har også prøvet backpackerplanets søgemaskine… prøver lige igen… for jeg fik en på 6800 kr… måske det ændrer sig hele tiden…

Gode råd modtages stadig meget gerne….. 🙂

Er der nogle herinde, der har været på Maldiverne før??
    Eller på liveaboard i det hele taget???

Jeg har ikke prøvet at være alene afsted før… men er viiildt spændt… Maldiverne er totalt drømmedestination, når man er vild med at dykke – nu skal drømmen opfyldes 🙂

Anonym Cordua

Hej igen. Jeg har kigget på et par af de både som jeg kender, og de er alle optaget i april.
    Jeg har selv arbejdet som instruktør på maldiverne og har været ude på et par liveaboards.
    Jeg kender ikke Stingray, men ved at den har ok ry. Jeg har ligget for anker ved siden af den et par gange for et par år siden. Den ser pæn og velholdt ud og det plejer at afspejle sig på udstyret og besætningen også.

Forstå mig ret: Jeg prøver bestemt ikke at skræmme dig væk fra maldiverne, langt fra. Hvis du leder efter dit livs dykkertur kan du bestemt finde den her! Jeg siger blot at det er vigtigt at have styr på hvad tur der er planlagt, og så holde fast på at det er den tur eller bedre som bliver gennemført. Det er ikke noget problem høfligt at fortælle kaptajnen at det ikke lige var planen at ligge for anker 2 eller 3 dage i Male, hvis der er blevet lovet noget andet (sørg for at de lover noget andet!)
    Med hensyn til priser kan det godt lade sig gøre at finde en uge for under 1000$ men det er ikke noget jeg vil anbefale. Jeg vil næste gætte på at din danske kontakt er Gitte, hvis det er tilfældet så virker prisen bedre end jeg husker og der plejer at være godt styr på tingene.
    Generelt er det MULIGT at finde bedre priser direkte, men der er jo ingen garanti for at bådens ejer ikke gerne vil score når de ikke skal forhandle med større udbydere.
    Du skal ikke være bange for at rejse alene. På liveaboards plejer der at være en fin stemning og det er nemt at finde folk at snakke med. Alle er der jo for det samme og har samme interesse. Der bliver ikke brug for ret meget tøj osv., så jeg vil anbefale at du pakker så meget af dit eget udstyr som du kan få plads og vægt til.
    Jeg har en masse billeder liggende fra maldiverne på min facebook, så hvis du er interesseret så smid mig en mail. –og husk eget UV kamera, det er ikke hver dag du kommer til at dykke med mantaer!

Anonym Jannie

Mange tak for dit svar….det er virkelig rart med nogle, der ved, hvad de taler om…det er let at få hjælp til en masse om fx. asien herinde… men maldiverne er der ikke rigtig nogen, der har erfaring med..
    Ja, dt er Gitte, jeg har fået pris fra og havde tænkt mig at bestille igennem…jeg ane ikke, om prisen på 6500 + afgifter og skatter (700 kr. ialt er rimelig)… men jeg har ikke kunnet finde det billigere….? Kingfisher tager noget mere…og da jeg prøvede at skrive gennem det link du gav mig, der tog de jo hele 1800 mere for samme uge og samme indhold..
    Jeg prøvede også at skrive til mvorion, som du foreslog… de tager 11.800 kr. for den billigste tur (standardværelse)… og det er over mit budget, da jeg også skal have råd til at rejse 6 uger til sommer.

Er det værd at bruge 18.000-20.000 på en 14 dages tur til Maldiverne??? Er dykningen den bedste her eller fåes den bedre andre steder??? – Og i så fald hvor???
    Hvor ville du allerhelst tage hen og dykke?
    Kender du noget til Filipinerne??

Nu skriver du det med meget strøm??? Er det meget vanskelige forhold at dykke under??? Jeg har kun 32 dyk i logbogen… tog dykkercertifikat på Bay Island i Honduras forrige sommer – og sidste sommer dykkede jeg på Phi Phi, Perhentian samt Mabul og Sipadan….

Jeg havde tænkt mig at tage afsted fra DK d. 14/4… liveabroad er d. 20/4… så jeg kan have ca. 4 dage dernede først… hvor skal man tage hen???
    Og hvordan finder jeg er godt overnatningssted, der er til at betale sig fra??

Hvor er den billigste mellemlandingsmulighed???
    De billigste billetter jeg kan finde fra CPH til Male 14/4-27/4 er 6600 kr… er det en god pris???
    Jeg havde ellers fundet nogle meget billige fra CPH til Delhi… men kan ikke finde nogen, der kan passe sammen med dem mellem delhi og male…

Håber, du kan hjælpe mig med alle mine spørgsmål…

På forhånd tak
    MVH MissAdventure

Anonym Anonym

Hmm… det var ikke lige det, jeg håbede at høre…

Har du selv været på Maldiverne? Og på liveaboard???

Mit tilbud er på 6500 kr. for 8 dage/7nætter… oven i de 6500 kr. kommer skater og afgifter. I alt ca. 7000 kr. for 8 dages liveaboard i april.
    Prisen inkluderer 17 dyk + morgenmad/middagsmad/aftensmad/te/kaffe/vand…
    øvrige drikkevarer + dykkerudstyr kommer udover…
    Det er for en delekahyt (altså jeg skal dele med 1 person).
    Prisen er gennem et dansk bureau.
    Er den rimelig……?
    Det er på båden Stingray.

Flybilletter ca. 6800 kr.

Skal være afsted i 10 dage… så det løber ok op i omkring 18.000 kr. i alt… hvilket jo er meget for 10 dage…. så det SKAL også være pengene værd….
    Og det lyder din berretning ikke helt som om….

Er der et andet sted, jeg får mere for mine penge????
    Jeg har også kigget på Filipinerne… men synes ikke, at undervandslivet så lige så vildt/spændende ud der…

Men vil heller ikke bruge 18.000 kr. på en skuffende oplevelse..

Vil meget, meget gerne høre mere om dine erfaringer… for står jo og skal bestille hurtigst muligt….

MVH MissAdventure

Anonym MissAdventure

Nu har jeg prøvet at sende en mail gennem siden http://www.maldivesliveaboards.com… de har to ture ledige til påske…

Stingray d. 20-27/4 og Eagle Ray d. 18-25/4…
    Men priserne er noget dyrere end gennem det danske selskab….

Gennem det danske selskab koster Sting Ray som sagt 7000 kr. – her tilbyder de mig turen for 8808 kr…. det er da en ret stor forskel!!!!????

Sting Ray – Liveaboard (20 April – 27 April * 7 nights)

$ 230.00 per person per day on double / twin share basis

Total for 7 nights on twin share occupancy on FB basis – USD 1618.00

PRICES INCLUDE:

Accommodation on double / twin sharing basis, en-suite shower (hot water) and room service

Full Board basis (breakfast, lunch & dinner) buffet style

Up to 2 to 3 dives per day with tank & weights including one night dive per week (That is total 17 dives per week)

Services of a qualified or highly experienced dive master

Government Bed Tax & service charge

Use of fishing gear- Local style, including hook, fishing line, weight and baits

Tea and coffee served throughout the day

Pick up & drop off transfer from Airport if coincides with actual cruise dates

Meeting and Greeting services of Airport by our Airport Representative.

Eagle Ray – Liveboard (18 April – 25 April * 7 nights)

$ 225.00 per person per day on double / twin share basis

Total for 7 nights on twin share occupancy on FB basis – USD 1583.00

PRICES INCLUDE:

Accommodation on double / twin sharing basis, en-suite shower (hot water) and room service

Full Board basis (breakfast, lunch & dinner)

Up to 2 to 3 dives per day with tank & weights including one night dive per week (That is total 17 dives per week)

Services of a qualified or highly experienced dive master

Government Bed Tax & service charge

Use of fishing gear- Local style, including hook, fishing line, weight and baits

Excursion to Local Island & Male’ Capital City (in Male’ with local guide)

Tea and coffee served throughout the day

Pick up & drop off transfer from Airport if coincides with cruising start and end dates

Meeting and Greeting services of Airport by our Airport Representative.

Anonym Cordua

Hej MissAdventure.
    Du vil finde rigtigt mange meninger og råd om liveaboard, specielt omkring Maldiverne. På Maldiverne findes et godt stykke over 200 forskellige både, og endnu flere som udbyder ture på bådene.
    Hvad der er mest vigtigt er at du undersøger ikke kun priser, men også hvad du får for prisen. Billigst er det altid hvis du kan bestille direkte på båden. Selvom ikke alle har hjemmesider med direkte booking kan du næste altid komme i kontakt med dem pr. email.
    Der er langt fra altid sammenhæng mellem pris og luxus, det er eksempeltvis ikke altid voldsomt dyrt at finde en fin og velholdt båd.
    Du kan finde mange af bådene på http://www.maldivesliveaboards.com, men prøv lige at se om du kan finde en kontakt direkte til bådene og spørg på pris og ledighed (også selvom der står påtaget)
    En af de nyeste og flotteste både på Maldiverne er http://www.mvorion.com -de kan godt være til at snakke med hvis de kun har få pladser tilbage og du evt vil dele kahyt med en anden.
    Næste lille “problem” er dykningen. ingen tvivl om at det er muligt at finde noget af verdens mest imponerende dykning omkring øerne, men flere både er langt mere interresseret i at spare brændstof og bruger ofte 2-3 dage på at ligge i havn i Male og så tage små ture ud til de nærmeste dykkersteder (på maldiverne dykker man ikke fra den båd man bor på, men sejler fra ankerplads til dykkersted med en mindre Dhoani) Disse dykkersteder er de ælste, de mest ødelagte og der hvor flest både lægger til. -ikke lige det man ønsker sig. Så sørg for at undersøg hvor der sejles hen inden du booker. Men tag det roligt! -alle lover mantaer og hvalhajer.
    Overnatninger i Male er i øvrigt ikke voldsomt inspirerende, så prøv at undgå dem hvis du kan.
    en lille hint. Næsten al dykning er strøm dyk, så tag et par tynde handsker med. Nej man hiver jo selvfølgelig ikke i korallerne, men der er masser af steder at holde fast uden at ødelægge, og et par handsker beskytter fingrene fra de skarpe sten.
    Det var en lang smørre, håber du kan druge lidt af det.

Anonym Cordua

Som sagt er maldiverne et dyrt sted at komme til og et dyrt sted at være, så der er ikke meget Backpacker kultur. Jeg vil i øvrigt varmt anbefale Gitte over Kingfish! Efter min mening har hun en hel del mere styr over det. Jeg har selv prøvet at hive lidt priser der nede fra og syntes også de er krøbet lidt i vejret. Var for et års tid siden selv med til at lave en tur på 7 dage med Orion, 3 dage på ressort inkl. fly for 20.000. Men jeg tror vi var heldige at ramme en periode hvor der ikke var så meget at lave der nede, så bliver de sku lidt mere sultne.

Dykningen på Maldiverne er imponerende. Der er få andre steder som kan måle sig med det, men når det er sagt er der sku mange meninger om hvor den bedste dykning er. Generelt tror jeg du vil være glad for en tur på maldiverne, men du sætter jo standarten højt når du har dykket på Sipadan. –det er den bedste dykning jeg selv har været på!
    Du skal ikke være bange for dykningen på Maldiverne. Jo der er strøm, og det er altid en go ting at kunne holde fast hvis du skal vente på gruppen, hænge og kigge på en manta eller tage billeder osv.
    Strømmen minder ofte om ”White tip lane” og ”Baracuda point” på Sipadan hvis du var nogle af de to steder. Fordi man dykker fra mindre både er strømmen ikke et problem, der bliver samlet op hvor man ender.

Jeg var ikke selv imponeret af dykningen på Utila og Roatan og jeg tror bestemt du bliver mere imponeret af Maldiverne. Skulle jeg selv vælge en tur ville jeg nok tage til Palau eller Ny Caledonien, men her skal der vidst gå lidt tid før det hele har lagt sig efter den storm der ligger i området.

Som sagt er overnatning på maldiverne lidt dyrt. Det meste turisme ligger ude på ressorts, som ofte er dyrt. Men prøv at se hvad du kan finde på http://www.mymaldives.com http://www.tourisminmaldives.com http://maldives-island-resorts.com/maldives-budget-resorts.html
    Hotellerne i male er by hoteller og her serveres ikke alkohol, det er kun på liveaboards og ressorts. Her er selvfølgelig billigere, men ikke så meget at se på. Der er lidt historie at se på i Male, men ikke meget. Der ingen strande omkring Male (men et inddæmmet svømmeområde de lokale bruger) Prøv at se om du kan finde et lille billigt ressort i stedet, og lige meget hvor du vælger er strandene verdensklasse!

Den pris du har fundet på fly lyder ikke helt ved siden af. Det er ikke så nemt at finde billigere i den periode, specielt når du har så fastsatte datoer.

Håber det var til lidt hjælp.

Cordua

Anonym MissAdventure

1000 tak for svar…
    Kan være, jeg vender tilbage med flere spørgsmål…
    vil lige starte med at kigge på de sider, du anbefaler… 🙂

har du prøvet at dykke ved venezuela og ved Filipinerne??? har nemlig også kigget på liveaboards der….

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account