This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Arbejde frivilligt kan du gøre alle mulige steder, men det er ikke gratis.
    Et 3. verdensland tæt på Rio, altså med mindre at du har tænkt at bruge et fly, så tager det lang tid at komme til nærmeste nabo fra Rio.
    Overvej istedet om ikke du kan komme på udveksling indenfor dit eget felt som sygeplejeske stud.

Det med bare at komme dumpende ned i Latinamerika og sige hej, jeg vil gerne have noget arbejde a´la det man kan i Australien “working hollyday”, er meget svært.

Måske du kan finde et job i turistbranchen, men det er ikke noget du bliver rig af. Eller måske engelsklærer. De fleste skoler/private foretrækker personer med engelsk som 1. sprog.
    Der er også mulighed for at arbejde på farme i Brasilien, men det skal du enten selv betale for eller også betales kun opholdet af farmen.

mvh

Claus

Anonym Maya

hvis du tager til Kenya, kan du dog komme til at lave frivilligt arbejde billigt, tjek denne hjemme side http://www.volunteerstokenya.org/
    🙂

Anonym Flowboy

Jeg har så mange idéer, men har svært ved at lægge mig fast på en bestemt, også fordi jeg ikke er helt klar over hvad der rent faktisk er muligt?

Okay, nogle gode idéer til en 2 måneders rejse hvor man virkelig får noget for pengene?

Overvejer:

Købe tur/retur-billet til et sted i Afrika? I Asien (Thailand)? I Latinamerika (et tredjeverdensland tæt på Rio de Janero, for så kan jeg også se den by)? Og så leve billigt og arbejde frivilligt noget af tiden (man må kunne finde noget når man er dernede).

Købe tur/retur-billet til San Francisco? New York? Og så gå rundt og søge arbejde på barer, vaskerier og plejehjem (jeg er jo sygeplejestuderende).
    – fordi jeg gerne vil opleve storbyer, jeg synes det kunne være en udfordring også at arbejde der, det kunne lette økonomien lidt at arbejde der.

Skaffe arbejde over telefon/internet og så rejse til London/Berlin og arbejde.?

Er der noget af det her der er en dårlig/god idé?

Venlig hilsen Patrick…

Anonym Patrick

Okay, tak for svaret 🙂

Jeg har også tænkt mig at tage på udveksling i løbet af studiet, jeg skal bare lige have detaljerne på plads med en studievejleder…

Dybest set er det jeg vil jo bare: møde en masse spændende mennesker, se noget nyt og fremmed, være afsted på egen hånd, bryde totalt med dagligdag-i-århus-rutinen…og så må det jo gerne kunne gøres for mindre end 20.000 🙂 men muligvis ER det bare en kostelig afære når man rejser…men derfor ka man jo ikk stagnere hele sit liv i århus, når nu kroppen sitrer af rejsekuller!! 😛

Jeg er stadig åben for eventuelle input 🙂

Anonym Flowboy

Okay, tak for svaret 🙂

Jeg har også tænkt mig at tage på udveksling i løbet af studiet, jeg skal bare lige have detaljerne på plads med en studievejleder…

Dybest set er det jeg vil jo bare: møde en masse spændende mennesker, se noget nyt og fremmed, være afsted på egen hånd, bryde totalt med dagligdag-i-århus-rutinen…og så må det jo gerne kunne gøres for mindre end 20.000 🙂 men muligvis ER det bare en kostelig afære når man rejser…men derfor ka man jo ikk stagnere hele sit liv i århus, når nu kroppen sitrer af rejsekuller!! 😛

Jeg er stadig åben for eventuelle input 🙂

Anonym Claus

Sydamerika er ikke specielt billigt, med mindre at du bare tager til Bolivia og Equador. Så skal du selvfølgelig lige medregne en ikke helt billig flybillet.

Indien, Nepal og generalt sydøstasien er billige områder. Flybilletten er til at overskue og det koster heller ikke det vilde at rejse rundt.

Sprogmæssigt er det også lidt nemmere i Asien, ikke mange taler engelsk i Latinamerika, men det er jo også bare en udfordring.

Du kunne jo også vælge en billigbillet fra DK til Gilbratar, tage båden Tanger i Marokko og så fortsætte ned langs Afrikas vestkyst.

mvh
    Claus

Anonym Flowboy

Hej Claus, og eventuelle andre 😉

Så lige at sådan en flybillet CPH-gibraltar kun koster 2500 t/r – så det var da en fed idé 🙂

Og så båden til Marokko.

Er det så let nok at rejse ned igennem vestafrika? Med hvilke transportmidler? Billigt er det vel? Tror du det er muligt at komme fra marokko til et sted i afrika hvor jeg evt. kan arbejde frivilligt? Eller hvordan gør man?

Jeg tænker bare at, alene “som turist” i afrika kan jeg måske føle mig lidt udsat (og hvem skal man lige snakke med) – men hvis jeg var en del af en eller anden plan (frivilligt arbejde fx), ville jeg automatisk møde nogle mennesker…

Jeg har én gang været i Nepal i 7 uger, men det var arrangeret igennem EXIS og der var andre der havde tilmeldt sig det samme – så følte man sig ikke helt alene i verden…det gav en tryghed…samtidig vil jeg gerne tage ud alene i verden, og så bare få tingene til at fungere på egen hånd – jeg ved at der er mennesker der gør den slags, jeg kender bare ikk nogen af dem 🙂

Venlig hilsen Patrick

Anonym Claus

Transport i Afrika er der jo den gode gamle bus.

Men jeg fornemmer lidt, at du ikke er så vild med at backpacke alene. Og det kan da være lidt af en udfordring at rejse rundt alene. Man kan ikke forvente, at der er mennesker, der vil snakke med en, når man kommer frem. Tilgengæld er der jo friheden til at kunne rejse hen, hvor man har lyst til, uden at skulle diskutere det med en hel flok.

Så tilfældigvis på nettet, at Projekts Abroad.dk har forskellige programmer i Senegal og Togo. Det lyder lidt dyrt i mine ører, men igen frivilligt arbejde er ikke gratis, men tilgengæld er du garanteret at kunne komme til at snakke med nogen.

mvh

Claus

Anonym Flowboy

Altså jeg vil gerne backpacke alene, det er faktisk mest af alt det jeg gerne vil..

Jeg tænker om det er muligt kun at planlægge flyturen til Gibraltar, og så finde den der båd, og så komme til Marokko og se hvad der sker… Jeg tænker at jeg må se hvad der byder sig af muligheder når jeg kommer derned, evt. Jeg kan vel altid tage en bus fra det ene land til det andet?

Hmm…men det er lidt svært, når man ikke kender stederne, sådan lige at finde ud af hvad man skal gå efter/planlægge…

Anonym Flowboy

Er det farligt at rejse uplanlagt rundt i Afrika?

Anonym Claus

Jeg vil anbefale dig at låne/købe Lonely Planet udgave af Westafrica, evt Marokko, tjek også debatforummet ud på Lonelyplanet.com/thornthree, og så få en eller anden idé om, hvad du kunne tænke dig at opleve. Uden at lægge dig 100 pct fast på nogetsomhelst, det er ikke så let, for det afhænger af busforbindelser osv.

Timbuktu i Mali er jo også en mulighed. Når du først er i Afrika kunne du jo undersøge mulighederne for at lave frivilligt arbejde. Måske opsøge skoler, hospitaler. Det var bare en idé, jeg ved ikke noget om at arbejde frivilligt i Afrika.

Tager du dine forholdsregler, er det ikke værre at rejse rundt i Afrika end så mange andre steder. Dvs, sørg for at have nødpenge med, 2 plastikbetalingskort, de må ikke ligge sammen, scan dit pas ind på din mail, så du altid kan få fat i en kopi, hvis uheldet skulle være ude. Respektér at i Vestafrika er de fleste lande muslimske.

mvh
    Claus

Anonym Flowboy

Okay 🙂 jeg har bestilt bøger om Vestafrika + Latinamerika… 🙂

Indtil videre, mange tak for rådene – de var en stor hjælp!

Anonym Mathilda

JA! Er selv halv afrikaner, og det ikke ufarligt at rejse alene. Du kan blive udsat for virkelig grove røverier, selv hvis du ikke har noget værdifuldt på dig! Så overvej at få fat i en lokal guide, eller bare find dig en ven dernede; når først man har en ven i Afrika, er de utrolig hjælpsomme, og få den person til evt at følges det stykke med dig, hvor du er alene eller råde dig til, om det er sikkert eller ej og rejse alene. Men ellers er vestafrika et skønt sted! God tur (:

Anonym Anonym

Der er farer overalt, man kan også blive kørt ned i trafikken, flyet kan falde ned osv.

Hvis man tænker sig om og følger de lokale regler, er der ingen fare.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account