This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Meick90

Hej.

Min kæreste og jeg tager turen til Vietnam i juli månede, og vi har haft svært ved at tyde de forskellig kort der viser risiko områder for malaria.
    Vi rejser til Saigon og langs kysten til Hanoi, der hvor vi kommer længst ind i landet er ved Dalat hvor vi skal ud til et vandfald i nærheden.
    Er der behov for marlaria tabeletter til denne tur? Evt hvor kan man finde gode oplysninger om det ?

På forhånd tak.

Anonym Tenna

Hej,

Malaria er ikke det sore problem i Vietnam – det er Dengue derimod. Spar pengene, køb noget godt myggespray, og husk at bruge det!

God rejse

Anonym LisbethFriis

Hej Meick90

I Danmark findes den nyeste og mest opdaterede viden om rejsemedicin, vaccinationer, sygdomsudbrud m.m. hos Statens Serum Institut. Så jeg vil anbefale dig, at søge dine oplysninger bl.a der.

http://www.ssi.dk/rejser/

Med hensyn til de vaccinationer, I bør have inden afrejse, findes der mange gode klinikker over hele landet, med speciale i rejsevaccination og rejse- og tropesygdomme, som kan rådgive professionelt.

De svar du vil få i et forum som her, vil altid være baseret på folks generelle holdninger og ikke nødvendigvis være valide og baseret på viden.

Anonym A. Juul

Hej Meick.

Dette er anbefalingerne fra et firma jeg tidligere har arbejdet for:

Trekkingguide

Jeg selv og mange af mine medrejsende blev ikke selv anbefalet malaria-medicin, da jeg var i Vietnam, og vi havde heldigvis ingen problemer.
    Jeg havde dog en veninde, der fik Dengue-feber dernede, så vær lidt obs op det (men igen risikoen er forholdsvis lille).

Hilsen SG JUUL (verden er lille, hva’?) 😉

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account