This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Hjalte Jensen

Hej alle backpackers derude.
    En god ven og jeg skal rejse rundt i sydøstasien i tre måneder fra midten af marts måned og vi glæder os selvfølgelig meget, men vi er stødt på et lille problem.
    Vi vil ankomme til Singapore i starten af maj, men så vidt vi har orienteret os skal man have afrejsningsbilletter ud af landet for, at få adgang ind i landet, vi har besluttet os for at sejle med færge fra Singapore til øen Batam(Indonesien) d. 4 maj, men vi kan ikke finde steder på nettet hvor vi kan bestille færgebilletter fra Singapore til Batam.
    Så er der nogen her inde der har noget viden om hvor vi kan finde billetter til færge mellem Singapore og Batem og evt. afgangstider.

Derudover vil det også være fedt hvis nogen har nogle gode anbefalinger til hvor vi evt. bør eller kan sejle hen fra Batam til Sumatra, da vi skal det nogle dage efter.

På forhånd mange tusinder tak 🙂

Anonym Hjalte Jensen

Selemat Verdensborgeren 🙂
    Tak for hjælpen, det gav os helt sikkert et ekstra skridt i den rigtige retning, men fremkalder også nye spørgsmål.

Hvad mener du helt præcist med at det er en risky affære, er der stor risiko for tyveri eller kidnapning? Jeg har jo ellers glædet mig til en lidt anderledes sejlas 🙂 men man skal jo selvfølgelig tage sine forholdsregler!

Angående flyvning kender du så nogle af de firmaer der flyver fra Batam til Sumatra og kender du evt. nogle af de byer der flyves til på Sumatra?

Anonym Verdensborgeren

jeg tror ikke at i skal vise returbillet eller billet ud af Singaore. jeg har rejst ind og ud af Singapore mindst 50 gange, jeg bor her ude, og jeg er aldrig blevet bedt om at vise en billet ud af landet.

I skal nok flyve fra Batam færgerne over til Sumatra er en risky affære, og måske er fly biligere. I skal dog ikke købe billet i Batam lufthavnen, der trætter de priserne op.

Køb billetterne i færgehavnen, lige når i kommer ud af emigrationen, og har fået jeres bagage, er der nogle billetaagenter , de plejer at være på højre side når i kommer fra emigrationen.

God rejse. Glæd jer til Indonesien. Forsøg at lære nogle gloser fra den første dag, selemat er den første del af alle hilsner, selemat pagi er godmorgen.

Selemat har en dobbelt betydning, det kan også betyde tillykke.

Saya mau saya jeg, kan også bruge aku i uformel samvær akunmau, jeg vil…

Jeg vil, osv osv

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account