This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jordomrejsen

Hej alle.
    Så der var et opslag for kort tid siden omkring tog i Indien, men kan ikke længere finde det. Vi er to piger der skal afsted til Indien fra start maj til midt juni og vi vil selvfølgelig gerne benytte os af tog som transportmiddel da vi har hørt dette skulle være en fantastisk oplvelse i sig selv. Vores problem er bare at vi ikke rigtig ved hvornår vi skal hvorhen og hvorhen vi overhovedet skal og derfor ikke kan bestille tog i god tid. Er dette et problem? For jeg har hørt at man skal bestille i rigtig god tid?

Vi vil rejse rundt i Nordindien og rejser over land fra Nepal til Darjeeling, forbi Varanassi, Agra, Delhi og Mumbai. Andre ideer? Vi har 6 uger

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej piger.
    Tog i indien er en oplevelse. I bestiller når i Ankommer til indien,Man siger to dag för i skal rejse, i tag i ned på den lokale togstation og bestiller jers billetter,kan anbefalde jer 2 klasse upper bed og husk det nu piger upper bed,så kommer der ikke nogen og sidder på jers pladser,husk maj juni er der mega varmt i varnasise op til 45 grader så måske i skal bestille 3 klasse aircon,da 2 klasse er med fan, men billige,
    nord indien for mig er det bedste i indien,i kan rejse fra nepal til dajling, tower view guest house,fra dajling til calcutta bo sudder street,hvis lysten er der kan i arbejde for mother teresa i et par dage og vider med tog til varnasie,brug nogen dage der og vider til himalaya steder som shimla, manali, old manali,dhamasla på vej mod mumbai kan i stop i arga og se tajs mahal,flyver i fra mumbai vider?ellers er det bedre for jer at flyve fra delhi,lars

Anonym Anonym

Se hjemmesiden seat61.com

Anonym aarsbo

At køre med tog i Indien er en oplevelse for livet. Den stank og trængsel som du finder her findes absolut ikke andre steder. Det er voldsomt at køre med toget men en sjov oplevelse at huske tilbage på.

Anonym Jordomrejsen

Det har jeg, men ville bare rigtig gerne høre hvad folks erfaringer er 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej der.
    Har haft 5 store rejser til indien og har brugt mange timer på de indsike toge nogen gange op til 32 timer fra mumbai til calcutta og jeg har gode oplevelser og dårlig oplevelser den dårlig var 3 klasse tog med fan,det kan jeg ikke anbefalde til nogen og det er rigtig der er stank og masser af mennekser og det er hård arbejde at rejse i indien og det elsker jeg ved at rejse rundt i verden,hård arbejde i indien og så nyde de dejlig strande i Thailand,vi kommer fra Danmark med i phone og gode forhold ,et rigt land,alle dansker skulle rejse til indien og opleve den anden side af rigdom og husk du har 5 klasser ,3 klasse 2 klasse fan, 3 klasse aircon,2klasse aircon,1klasse aircon,man glemmer aldrig indien,lars

Anonym Søren Ursin

Hej Piger 🙂
    Jeg er faktisk selv lidt i samme situation. Jeg rejser den 14/4-13 til Delhi og skal også have fundet en togbillet til Varanasi. Derfra tager jeg så en flybillet sydpå omkring den 21/4-13 og tilbringer resten af min ferie i sydinden og GOA. Jeg er godt nok lidt i tvivl om hvor tog billetten skal bestilles henne ?
    Skriv meget gerne til mig på facebook hvis i finder en god løsning.
    PS. Jeg skal rejse alene rundt.
    Søren Ursin

Anonym Lotte

Glæd jer – var selv meget mistænkelig ved at rejse med tog i første omgang, men det er noget af det mest fantastiske jeg har oplevet.
    Book gerne et par dage før – I booker billetterne på den lokale togstation i den by, I besøger. Nogle steder finder I vogne kun til kvinder, hvilket KLART kan anbefales.
    Hvis I booker nogle af de lidt dyrere vogne, får I lagner og en pude at sove med, og I kan trække for så I ikke skal finde jer i andres stirren mv. Det er klart det værd 🙂
    Husk dertil en metalkæde med lås af en slags, så I ikke skal bekymre jer om hvorvidt Jeres bagage forsvinder hvis I lukker øjnene…
    God tur!!! 🙂

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account