Hejsa,
Jeg har billet den 12 januar til store eventyre (i sydamerika) til engang i midten af maj månede (planlagt, men har åbenbillet så kan blive længere hvis man vil 😉 ).
Jeg rejser på low-budget backpacker, starter (alene) i La Paz, Bolivia i en uges tid og derfra til Puno, Peru (alene) (være et par dage) for at komme videre til Arequipa, Peru (bo hos værtsfamilie) hvor jeg skal være en månedes tid… Derfra skal jeg til Cusco (trekke ad inkastien til Machu Pichu) (alene/gruppetur). Smutter så sydpå gennem Bolivia (alene) til Corumba (videre herfra med et par venner), Brasilien derfra til Cuiabá -> Porto Velho -> Manaus (alene herfra igen) -> Caracas (være sammen med nogle lokale venner), Venezuela. Dog ikke sikkert at det bliver “præcis” de “lige veje”….
Nå men spørgsmålet er… Hvor sikkert er det at medbringe et kamera? Jeg går i tankerne om at købe et digital spejlrefleks kamera (vil se dyrt ud?!), som jeg også gerne vil have med på turen. Men skal jeg lade det blive hjemme og tage et mindre kamera med (et aldi tilbud?!)… Hvordan og hvorledes?
Når jeg snakker sikkert, så tænker jeg ikke så meget på om det bliver stjålet (det kan jeg overleve, plus forsikringen dækker) men vil jeg udsætte ekstra ekstra meget for overfald fra mennesker der vil røve mig?
Hvad er jeres erfaringer med at rejse med “dyre” kameraer i fattige områder?
Venligst