This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hejsa,

Jeg har billet den 12 januar til store eventyre (i sydamerika) til engang i midten af maj månede (planlagt, men har åbenbillet så kan blive længere hvis man vil 😉 ).

Jeg rejser på low-budget backpacker, starter (alene) i La Paz, Bolivia i en uges tid og derfra til Puno, Peru (alene) (være et par dage) for at komme videre til Arequipa, Peru (bo hos værtsfamilie) hvor jeg skal være en månedes tid… Derfra skal jeg til Cusco (trekke ad inkastien til Machu Pichu) (alene/gruppetur). Smutter så sydpå gennem Bolivia (alene) til Corumba (videre herfra med et par venner), Brasilien derfra til Cuiabá -> Porto Velho -> Manaus (alene herfra igen) -> Caracas (være sammen med nogle lokale venner), Venezuela. Dog ikke sikkert at det bliver “præcis” de “lige veje”….

Nå men spørgsmålet er… Hvor sikkert er det at medbringe et kamera? Jeg går i tankerne om at købe et digital spejlrefleks kamera (vil se dyrt ud?!), som jeg også gerne vil have med på turen. Men skal jeg lade det blive hjemme og tage et mindre kamera med (et aldi tilbud?!)… Hvordan og hvorledes?
    Når jeg snakker sikkert, så tænker jeg ikke så meget på om det bliver stjålet (det kan jeg overleve, plus forsikringen dækker) men vil jeg udsætte ekstra ekstra meget for overfald fra mennesker der vil røve mig?

Hvad er jeres erfaringer med at rejse med “dyre” kameraer i fattige områder?

Venligst

Anonym Pelle

Venligst
    Pelle

skulle der stå ja..

Anonym Anonym

Hej
    Min kæreste og jeg rejser med hver et spejlreflekscamera og har ikke haft problemer. De lokale vil ikke kunne se, om det er digitalt eller ej, så det gør ingen forskel. Og du behøver jo ikke at tage det frem, hvis du står alene på en travl busstation el. lign. Gør det til en vane at pakke det ned i cameratasken, når du ikke bruger det. At gå rundt med et “uindpakket” stykke elektronik til 10000 kr. rundt om halsen vil være at bede om at blive røvet.
    Tag spejlreflekset med (digitalt eller ej)og drop ALDI.
    Tjek evt. med dit forsikringsselskab, om et camera til små 10000 er forsikret eller om du skal ha ekstra forsikring.

Raslyng

Anonym Anonym

Mange tak!

Efter andre svar jeg har fået andre steder, så tror jeg at jeg bestiller mit d-slr kamera inden jeg tager af sted…

hmm, gouda dækker kun op til 3000 kr for en enkelt genstand og dækker ialt 6000 kr…
    Fik af vide jeg skulle snakke med europaiske da de kunne sikre teknisk udstyr… så nu venter jeg på en brochure fra dem…

Takker!

Anonym Anonym

Hej,
    Jeg har selv rejst meget rundt omkring i verden (mellem amerika og Asien mm) med et SLR kamera, og har aldrig haft problemer. Men man skal selvfølgelg passe på 🙂 Det er en god idé at have kameraet i en rygsæk eller lign. når det ikke bruges, da en decideret kamerataske kan vække opsigt.
    En anden måde at beskytte sig på er at tape mærkerne (Nikon, Canon etc.) på kameraet til med gaffer tape, og måske putte lidt mere gaffer tape på for at gøre kameraet uattraktivt (sådan at det ser ‘repareret’ ud). Endvidere bør man fjerne mærkerne fra kamerarem mv.
    Skal selv til sydamerika til sommer med mit nye DSLR kamera og tager det helt klart med.
    Hilsen
    John

Anonym miiiz-ayan

hhey jjeege errr somalianerrr og er stolllt

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account