This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Spontan eventyrer

Jeg overvejer at tage 10 dages retreat i et buddhistisk kloster i Thailand, men er meget i tvivl om hvad man skal have med. Der er yoga og meditation dagligt, hvor man står op kl. 04. Da jeg aldrig har været i Thailand er jeg ikke klar over, hvad man har brug for at tøj – slet ikke på sådan et kloster. Nogen, der har erfaringer med det her?

Har læst mig frem til at munkene er ret konservative, men betyder det at man skal have lange bukser og trøjer på -for det tænker jeg bliver ret varmt.

Anonym Anonym

Jeg har gået med den samme idé – hvor søger du information og priser for retreat-ophold?

Anonym Calle Christiansen

Alle buddhistiske templer i Thailand har meget strenge påklædningsregler. Shorts er ikke acceptable påklædning i buddhistiske templer, mænd bør bære lange bukser og en ren kortærmet skjorte. Kvinde er bedst dækket enten bukser eller en lang nederdel og skuldre bør ligeledes dækkes.

Buddhistiske templer er ekstremt hellige steder; sund fornuft dikterer, at du klæde dig passende, når man besøger et sted for tilbedelse.

ganske enkelt.. det har intet at gøre med at munkene er konservative 😉

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account