This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej med jer

Min kæreste og jeg er igang med ar planlægge en 9-10 måneders jordomrejse til sommer. Vi har forsøgt at lede efter de billigste billetter i forhold til fleksibiliteten. Men da vi ikke er studerende og over 26 år, er det ret dyrt gennem rejseberauerne.

Vores plan er at starte med 3-4 mdr. i mellem- og sydamerika. Vi vil gerne besøge følgende lande:
    Mexico
    Honduras
    Belize
    Costa Rica
    Venezuela
    Trinidad
    Brazilien,
    Argentina
    Bolivia
    Peru

Derefter 3 mdr. i Asien
    Thailand
    Laos
    Vietnam
    Cambodia
    Indien
    Nedpal
    Indonesien
    Filippinerne

Og til sidst 3 mdr. i Australien/Newzealnd.

Vi har planer om blot at købe en billet til Mexico og så tage den derfra. Men er der nogen af disse lande, hvor det kan være vanskeligt uden en returbillet?
    – Gerne råd om transport generelt
    – Visum?

Vi er lidt grønne som backpacker, så alle gode råd og erfaringerer meget velkomne bla.
    – Vacinationer
    – Hostels/overnatniger

Og sidst men ikke mindst MUST Visit!
    – Vi er mest til adventure – begge AOW dykker:)

Glæder os til at høre fra jer.

Anonym Claus

Det er en lang tur, I skal på.

Der er jo altid en risiko/mulighed for at I kan få lidt problemer, hvis I vælger at tage en enkeltbillet til Mexico. Det behøver dog ikke at gå sådan. At rejse overland er ligetil. Dog skal I betale 5 USD for at komme ind i Honduras. Men ingen visumpligt i Latinamerika.

Det er dyrt at flyve fra Latinamerika til Asien. Visa til Indien skal ordnes inden ankomst. De øvrige kan klares ved grænsen. Filippinerne får I dog kun 21 d.

Den eneste vaccination, som I skal have, er gul feber. De øvrige kan I jo vælge at få eller lade være. Der er ingen tvang.
    Men husk at tegne en rejseforsikring. Undersøg om jeres indboforsikr dækker bagage og i hvor lang tid?

Um.dk, lonelyplanet.com/thornthree, hostelworld/hostelbookers

mvh
    Claus

Anonym travelbuddy

Hejsa

Hvis i kommer til Indonesien kan jeg klart anbefale at tage til Flores og Komodo. Var selv i Indonesien i 4 uger og tilbragte 12 dage i Flores, planen var 5. Boede på en fantastisk ø, Kanawa Island, som lå en times tid fra alle de gode dykker steder i Flores national park, hvilket gjorde man var de første og de eneste som var der som dykkere. Klart anbefales værdigt. kun 14 bungalows og ingen trælse sælgere. søg på Google. Man kan flyve fra Bali one-way til omkring 250-300 dkr. jeg fløj med Lion Air.
    Undgå Kuta på Bali ikke det værd. Jeg boede i Sanur på et lækkert lille vandrehjem med masser af backpackere, Big Pineapple. Jatiluwih ricefields er et absolut must på Bali.
    ‘Gili Islands er også et godt sted. Boede på Wood stock, herlig lille Oase

Anonym Pernille

Hej.

Det lyder da som en vildt fed tur! I Honduras kan jeg anbefales Copan ruinas, som er en utrolig spændende maya ruin.
    I Vietnam vil jeg anbefale at opleve Sapa i bjergene – dejlig ren luft, utrolig smukt og godt at leje en scooter og køre rundt på egen hånd, mange spændende møder med lokale stammer.
    I Indien synes jeg at Orccha og Khajaraho var et hit – og selvfølgelig Varanassi, som var helt magisk.

Jeg har lavet en rejseblog med forskellig tips, hvor I evt. kan finde lidt inspiration. Jeg poster løbende indlæg om forskellige rejsemål, hvor jeg har været med anbefalinger til stort og småt.
    Se mere på http://www.opdagelsesrejser.blogspot.dk

God tur
    Hilsen
    Pernille

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Flyv ind til mexico og flyv til new zealand fra rio eller chile,derfra kan i rejse op mod asien,min billet den gang var ind mexico og hjem fra rio,det er også en mulighed at i flyver hjem igen efter jers rejse i syd-Amerika, og så köbe en billet til östen og tag den derfra fra,alle de lande i skal rejse i har jeg selv rejset i,og alle lande er total fede, hvis i skal rejse 10 månder kan i også rejse 12 månder og det bliver i nöd til da jers rejse er lang og hård men en mega oplevelse i for, et godt råd flv til mexico og tag den derfra og jeg kunne ikke forstille mig at i for problemer med at flyve ind på en enkelt billet, da jers plan er at rejse vider igennem til syd Amerika og i har penge nok til at klare jer for, en fed rejse og husk og pas godt på hinanden da den bliver hård da i kommer til at rejse meget,god rejse,lars

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account