This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LouiDK

Hej.

Jeg skal til foråret til Guatemala, hvor jeg skal på sprogskole og bo hos en lokal familie. Jeg glæder mig rigtig meget til at se landet, men da jeg nu alligevel er i mellemamerika, så vil jeg gerne se nogle af de omkringliggende lande.

Jeg vil gerne skydive og dykke (gerne med hajer).
    Har hørt at det skal være helt fantastisk at dykke i Honduras, så det vil jeg benytte mig af, da det er tæt på Guatemala.
    Er der nogen af jer som ved, hvor man kan skydive i mellemamerika? Det ser ik ud til, at det er så udbredt i Guatemala.

Og hvad er der at opleve i Belize?

Anonym MissAdventure

Jeg har taget begge mine dykkercertifikater på utila (Honduras). Det er super billigt at dykke på Utila (jeg tog mine certifikater på cross creek) – efterfølgende har jeg dykket mange steder i verden… Honduras er ok…og Utila er en virkelig fed backpacker-ø… men det er altså ikke verdensklasse dykning…

Anonym Anonym

Jeg har taget mit dykkercertifikat i Thailand, og har kun dykket dernede. Har ik været voldsomt imponeret, men har hørt en masse godt om Honduras.

Hvor billigt er billigt? Og er det nemt, at finde instruktører man kan komme på dyk med?

Anonym Michael

Hejsa
    Lyder super fedt. Her er et link til hvad du kan lave i Belize. Det ser sgu ret fedt ud. Får helt selv lyst til at tage afsted.

http://www.slickrock.com/belizethingstodo.html

Jeg har selv rejst flere gange og et rigtig godt er at tage det lidt som det kommer. Man kan selvfølgelig godt have nogle ideer til hvad man vil. Jeg boede f.eks. 7 mdr. i Kenya og der bestilte jeg en Kilimanjaro tur hjemmefra. Det var rigtig fint at jeg hjemmefra havde besluttet at bestige Kili, men dernede fandt jeg ud af at Mount Kenya også skulle være rigtig fedt. Så min anbefaling er at du venter til du kommer derned og så spørger du dig omkring. De skal nok hjælpe dig med at finde den bedste skydiving eller et endnu federe alternativ.

Håber det hjælper. Er helt med på at det er svært ikke at planlægge 🙂
    Rejser du med en organisation?

Kærlig Hilsen

Michael
    http://www.tomorrowgetsushigher.dk – en anderledes rejseblog!

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Jeg har selv dykket i Belize og det er ok. Jeg har dykket en del andre steder og jeg må indrømme at jeg blev en anelse skuffet. Jeg synes dog at lighthouse reef og blue hole er et besøg værd. Når du kommer ned på ca. 40-43 meter kan du dykke ind under nogle stalagmitter. Det er superfedt og du føler virkelig at du dykker igennem en eller anden arkade med romersk inspirerede buer. Hvis du er heldig svømmer der nogle hajer rundt nede i the blue hole, men der er helt sikkert bedre steder at se hajer. Du kan dykke derude hvis du tager ud på Caye Caulkner. Desværre er det ikke billigt.

Ellers vil jeg helt klart anbefale dig de mexicanske Cenotes omkring Playa Del Carmen. Det er ikke meget dyreliv du oplever der, men det er en uovertruffen oplevelse. Sigtbarhed på op imod 100 meter. Det er nok de bedste dykkeroplevelser jeg har haft lige i den region. Playa Del Carmen og Cozumel er dog generelt anerkendt for god dykning. Her er der gode chancer for at se skildpadder og nogle relativt store fisk som jeg desværre ikke kan huske navnet på. Isla Holbox nord for PDC er kendt for deres mange hvalhajer.

Honduras har jeg ikke dykket ved, men har fra flere sider hørt at bedste superlativ er prisen.

Anonym Henrik

Jeg var skuffet over dyrelivet ved Utila, der var langt flere fisk, hajer, stingrays, skildpadder osv ved Caye Caulker, tilgengæld synes jeg at korallerne var pænere ved Utila end Caye Caulker, og så var det selvfølgelig også langt billigere.. Som ø vil jeg helt sikkert anbefale foretrække Caye caulker fordi den er langt pænere og har en sandstrand samt at der er færre sandfluer..

Jeg kender en del til Belize fordi jeg har boet der et halvt år.
    Som backpacker er der for mig at se kun 2 steder som man skal se i Belize og det er Caye Caulker samt ATM grotten i som ligger tæt på grænsen til Guatemala.. Hvilket gør det til et godt stop til eller fra Tikal i Guatemala som også bør opleves.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account