Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3545445
     Cindie

      Hej alle I søde hjælpsomme backpackers..! 😀

      Jeg er i gang med at planlægge en jordomrejse, og har forsøgt at afgrænse mig lidt, fordi jeg vil jo gerne se det hele, men budgettet er lidt stramt så må hellere vælge Australien og en roadtrip i USA fra..:-(

      Men jeg tænker så på at tage til Mellemamerika, Afrika og Asien.

      Landene er:
      Guatemala, Honduras, Cuba, Jamaica, Hawaii, Kenya, Tanzania, Zambia, Sydafrika, Sri Lanka, Indien, Nepal, Burma, Thailand, Vietnam, Cambodja, Kina, Sydkorea og Japan.

      Mit spørgsmål er, hvor lang tid vil I regne med sådan en tur vil tage, gerne i alt og hvor lang tid I anbefaler at tilbringe de forskellige steder, derudover også hvor meget penge I tror det vil koste.

      Asien skulle vist kunne gøres rimelig billigt, jeg mødte en pige fra Frankrig på min sidste rejse, der havde brugt 3000 euro på 4 mdr. i asien inkl. Fly. Mener I også at det er realistisk, ved dog ikke hvor meget hun har sparet, men jeg vil også gerne have råd til at kunne se og opleve landene imens jeg er der..:-) Sri Lanka vil nærmest ikke komme til at koste mig noget, da jeg har familie der.

      Håber I kan hjælpe..:-)
      Cindie

      #3545464
       lauridsen_lars@hotmail.com

        hej cindie.
        forslag til din rejse,du flyver til nepal hvor du kan trekke i flotte himalaya,kan anbefalde dig anapurna trekket,fedt trek tag mellem 17 og 21 dage,fra nepal rejser du til indien steder som Dhamasla varanasie,manali,risikas,tjek de steder ud og se om det er noget for dig,husk det er billig at flyve fra calcutta til bangkok,når du ankommer til bangkok bor du i eller omkring kaosan road backer place,derfra tag du ned på koh tao hvor du kan dykke,full moon party på koh pan nang,efter strand og god thai mad,rejser du tilbage til bangkok og derfra flyver du til burma,som er super fedt,efter to til tre uger i burma rejser du tilbage til bangkok og flyver derfra til vitenam saigon,mange back packer köber en bus billet der tag dig hele vejen fra saigon til hanoi med stop i na trang hoi an,hue,tjek sing cafes tour,fra nord vitenam rejser du overland til kina,bus og tog,jeg rejset igennem laos til kina,kina kan jeg anbefalde dig kunming dali,lijang,men de steder ligger på vest siden og du kommer fra öst siden,du kan rejse fra kina til korea med båd eller fly og du flyver fra korea til japan fra japan flyver du til hawii,,efter hawii flyver du til fastlandet i USA defra med fly til mellen Amerika,der er masser af afgange,fra mexico er det easy og komme til cuba,ikke selv rejset på cuba og jamica,men de to ander lande er super fede steder,ville tro det bedste for dig er at fly rio brasilien super fedt sted masser af sjov på ipanema og cocaban beach,se om du kan få en billige billet til rio fra central Amerika,da rio har mange afgange til Africa,har ikke selv rejset i Africa men ved at mange back packer rejser med overlanders truck,som man kan rejse med i op til seks månder tjek ders hjemmeside ud,mit bud på en kanon oplevlse, du skal bruge 12 månder,her har du nogen priser,mine back packer dage i indien brugte jeg 15000 kr på seks månder,bo spise lokal mad,transport,det var i 2005,Thailand laos vitenam,burma brugte jeg nok 35000 kr seks månder,central Amerika og syd Amerika brugte jeg 55000kr på otte månder,2007,spis på de lokale spise steder brug lokal transport, find en at rejse med billiger,når man skal dele,bo på dorms,tag den med ro når du rejser,spil en masse kort samme med de andre back packer,vaelger et par steder fra vaeret land der skal se og ikke fare rundet og tro du kan se det hele for det kan man ikke,god rejse,lars

        #3546112
         Lise Tarp

          Hej – jeg har rejst gennem hele mellemamerika, og Guatemala er fantastisk!! Honduras derimod – synes jeg du skal springe over, eller blot tage 1 uge eller 2 på dykkerøen Utila. Jeg kan også varmt anbefale Nicaragua, og hvis du er til reggae og surf er Costa Rica også skøn. Belize har den smukkeste dykning/snorkeling og Mexico var jeg helt pjattet med. Vil absolut vælge nogle af de andre destinationer fra, og bruge lidt længere tid i Mellemamerika, hvis jeg var dig – det er fantastisk!!!

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account