This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym elinebf

Hej alle.
    Jeg og en veninde har netop besluttet at tage til mellemamerika i sommerferien. Ca. 12.7-23.8, altså lige godt 6 uger.
    Planen var Nicaragua, men de billigste billetter vi kan få er London-panama city retur ELLER London-guatemala, Panama-London.
    Nu er spørgsmålet så; hvor meget kan man nå på 6 uger? Er det en god ide at rejse fra Guatemala og så ned til Panama City og stoppe de steder vi har lyst til undervejs, eller er det bedre at flyve London-panama retur og så koncentrere os om landene Panama, Costa Rica og Nicaragua?
    Har hørt at Costa Rica er ret turistet, så måske det ikke er så fedt et sted af besøge?
    Og hvordan er det med Guatemala? Også turistet eller stadig ‘autentisk’?
    Den oprindelige plan var egentlig at en tur til Cuba var et must, men nu er vi blevet i tvivl… Men måske det kunne nås hvis vi kun koncentrere os om Panama, Costa Rica og Nicaragua?
    Håber at nogen af jer har lidt erfaring at dele ud af:) For hvordan vælger man mellem så mange lækre ting uden viden???

ELine og Anne

Anonym Anonym

Costa rica er ret turistet, men super fed natur!
    Prøv regnskovsvandring, canopying og måske surfing.
    Vulkanen Arenal er et besøg værd. Tamarindo er mellemstor meget hyggelig surfer by… Det er et land med stor variation. Den caribiske kyst.
    I SKAL nyde en bustur henover bjerkæden omkring San josé… fx fra san josé ud til den caribiske kyst – det er så fantastisk!!! Men undgå Limón-meget kriminalitet.
    I nicaragua er San juan del sur en rigtig hyggelig by.
    Og jeg havde også en ret hyggelig dag med at sejle rund mellem de små vulkan øer omkring den store sø.
    Granada er en oplevelse…. der er et vildt stor marked der vrimler med ALT! Og hostel The beaded monkey er bare super hygge-vi måtte bare lige blive der lidt ekstra tid.

Anonym Jimmi

Jeg er nu sikker på I sagtens kan nyde Costa Rica.. det er et fantastisk land at rejse i. Skid hul i der er nogle turister.. verden bliver mindre og mindre, så det kan jo ikke undgås. Men det er ikke turistet i en sådan grad, som du måske frygter.

Panamá er et rigtig flot land, og stadig rimelig “uopdaget” i forhold til Costa Rica. Panamá City kan være et meget fint break, hvis I lige har brug for noget storby-liv i et par dage. Men ellers er det som sagt et meget spændende land, og I kan eventuelt flyve en tur ud til San Blas øerne på den caribiske kyst.

Hvis I kun har seks uger, så ville jeg nok ikke vælge at starte i Guatemala og bevæge mig hele vejen ned – der er nok for meget at se, og I kommer til at tilbringe meget tid på transport.

comeawaywithme

Selvom jeg er stor foretaler for Guatemala vil jeg nok også råde jer til at købe en retur til Panama City, når i kun har 6 uger. Ellers bliver det ret presset tidsmæssigt. På 6 uger vil jeg foreslå at I koncentrerer jer om to lande. Ellers får I bare ot overflade indtryk af hvert land.

Tager I til Cuba vil jeg anbefale at bruge minimum 2 uger der. Ellers er det måske bedre at gemme til en anden gang.

Anonym eline

Tak for svarene!
    Vi har købt London-Panama retur, og satser på at bruge mest tid i Nicaragua. Men lyder som om Costa Rica også har en del fed natur at byde på…
    Cuba bliver muligvis en anden gang.

Anonym Jimmi

God tur :).

Men hvad end I gør, så bo IKKE på Voyager International Hostel i Panama City!

Anonym sacha

Hvorfor ikke? Det bare fordi, at det lyder som om at du virkelig advarer mod det, og så kunne det være fedt lige at få koblet et par ord der til.

Anonym sacha

Hvorfor ikke? Det bare fordi, at det lyder som om at du virkelig advarer mod det, og så kunne det være fedt lige at få koblet et par ord der til.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account