Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3647261
     Kathrinega

      Hej med jer berejste mennsker 🙂
      Jeg krydser ydmygt fingre for at kunne få et par fif, gode råd og anbefalelsesværdige steder/oplevelser/must-see’s med på vejen, når jeg til September drager ud på en længere rejse med min kæreste:

      Vi har store planer om at skulle rejse rundt i Mellemamerika i 5-6 mdr. Indtil videre lyder planerne på at starte i Colombia i Sydamerika (1 måned) og herefter rejser vi nordpå op igennem Mellemamerika (3 mdr) og slutter rejsen af på Cuba (1 måned).

      Vi kommer begge to fra Musikvidenskab på Københavns Universitet (6. og 8. semester), og da vi begge skal skrive en opgave om hhv. “slaveri i Caribien” samt “religions- og kulturmøder i Caribien og Danmark” imens vi er afsted, er det rigtig oplagt og relevant at skulle ud i “felten” på den måde 🙂
      Udover obligatoriske opgaver der skal skrives, har vi også grusomme planer om at dyrke en masse musik- og dansekultur og gå i dybden med dét, i en længere periode – nok mest oplagt på Cuba i form af trommer og salsa.

      Måden vi har tænkt os at rejse på, er low-budget. Vi vil gerne se og opleve en masse natur og kultur, og vil prøve på at flygte fra alt hvad der lugter af turister og backpackere. Lokalbefolkning er derfor at foretrække i forhold til socialt samvær og i det hele taget når der skal interageres og kommunikeres med mennesker.

      Vi har aldrig rejst i denne del af verden (kun som backpacker i Thailand for nogle år siden), og ville være så super glade for at få et par ord med på vejen fra folk der har rejst eller på anden vis begået sig i disse områder. Vi har ikke planlagt præcis i hvilke lande i Mellemamerika vi skal rejse i endnu, men måske nogen kunne give et praj om anbefalelsesværdige områder? I al fald er vi glade for alle former for inputs der overhoved kunne være i forbindelse med turen 🙂

    Viser 1 indlæg (af 1 i alt)

    Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

    © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

    Log ind med brugernavn & kodeord

    eller    

    Glemt dine oplysninger?

    Create Account