This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MelissaJuulsgaard

Hola

Jeg er lige nu på udveksling i Buenos Aires og er ved at planlægge en tur til Mendoza, men har svært ved at finde ud af hvor lang tid man skal tilbringe der.
    Da jeg til hverdag går i skole, er det lidt begrænset hvor længe jeg kan blive, men lige nu er planen at ankomme lørdag morgen og tage tilbage mandag aften. Hvad siger I, er det for kort tid?
    Ud over vinsmagning, vil jeg rigtig gerne en tur i Andesbjergene, enten for at vandre, ride eller mountainbiking. Kan man gøre det for en enkelt dag eller er det bedre at have overnatninger derude?
    Håber der er nogle som kan hjælpe mig lidt på vej 🙂

Venlig hilsen
    Melissa

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Gik glib af mendoza, ville sige fra en uge til en månde,var der ikke selv, men de folk jeg mödet på min rejse, sage at det var natur skön og flot, husk mendoza er kendt for vin masser af vin og vine smagning, lykke til,en af grunde til at man bliver nöd til at rejse tilbage,lars

Anonym Anne

Hej Melissa

Jeg er selv lige kommet frem fra en rundrejse i Argentina og var i Mendoza et par uger pga. sprogskole.
    Egentligt syntes jeg ikke at selve byen var særligt spændende, men de har helt sikkert nogle af landets bedste restauranter!
    Dagsture til Andesbjergene er der masser af og eftersom der kun er en enkelt vej gennem bjergene omkring Mendoza (den der fører til Chile), ser man det samme på stort set alle turer. Hvis det var mig, ville jeg vælge den tur som bruger mest tid ved Aconcagua (Argentinas højeste bjerg).
    Husk også at tage den obligatoriske vintur på cykel. Det er intet problem at tage der ud på egen hånd. En cykel finder man let og mener at det kostede 20 p for vinsmagning på hvor bodega.
    Nu når du er der så snyd endelig ikke dig selv for den smukke natur mellem Cafayate og Salta. Og hvis du en gang imellem har mulighed for at leje en bil for et par dage, er det en fuldstændig fantastisk måde at opleve Argentina på, da alt det seje ligger uden for byerne.

God tur!

Anonym Anne

Ps. Hvis dårligt vejr kan ture til bjergene blive aflyst.

Anonym MelissaJuulsgaard

Fedt. Tusind tak for svar, men er her faktisk allerede 🙂 Ankom i morges og har i dag varet en tur paa cykel til vingaardene.
    Jeg skal tilbage tirsdag aften, hvilket giver mig mere eller mindre tre hele dage mere. I morgen tager vi mod Andesbjergene, tager en bus derop og vandre paa egen haand.
    Jeg tror Cafayate/Salta er for langt herfra, naar jeg ikke har mere tid, men vil prove at tjekke nogle ture ud omkring Aconcagua, men det virker som om det mest er flere-dags-ture med overnatninger for at bestige bjerget, og igen, mangel paa tid da jeg jo ogsaa skal tilbage til Buenos Aires og passe studiet.
    Skriv endelig hvis du lige kommet i tanke om noget paa falderebet, skal stadig finde paa noget at lave mandag og tirsdag.
    Vil ogsaa tjekke det med bil ud, maaske faa nogle af de lokale studerede med paa den, da de jo allerede har bil 😉 i hvert fald til en anden gang.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account