This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym estelanedraithammen

Hej Jeg har lige læst på udlandsvaccination.dk at man anbefaler vaccinen meningokok-meningitis til rejser til Uganda. Denne er dog dyr, koster næsten 700 og dækker kun i tre år! Min rejse til Afrika til sommer vil ikke inkludere mere end to uger i Uganda, så mit spørgsmål er, om denne virkelig er så nødvendig? Jeg vil selvfælgelig ikke spille hasard med mit helbred, så hvad har i andre som har rejst i Uganda gjort? Har i desuden fået hepatitis B? Denne smitter jo kun vil blod og seksuel kontakt.

Anonym LisbethFriis

Personligt ville jeg bestille tid på Udlandsvaccinationen eller et tilsvarende sted og tage en god snak med dem om hvad der er nødvendigt, med det program du har.
    Og så bare få de skud, som de nu tilråder, uanset hvad det koster.

Anonym Claus

Der er farer overalt, du kunne blive kørt ned, overfaldet osv. 700,- ER jo en slags penge, og du skal jo heller ikke være afsted så længe…

Jeg har været i Uganda, og var ikke vaccineret mod Menigitis.

Om det er det samme, du skal gøre, afgør du selvfølgelig helt selv. Du skal jo også have i mente, at en vaccine ikke er 100 pct garanti.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

men det gør nu også en kæmpe forskel om vaccinen dækker 98% eller 50%

desuden var der for et par år siden et udbrud af meningitis i det nordlige Uganda. Jeg siger ikke, at du skal få vaccinen, men jeg synes, det er vigtigt, at skaffe sig den nyeste viden om udbrud før afrejse.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account