This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Magnus

Det må kunne gøres billigere. Jeg vandrede til Anapurna Base Camp for nogle år siden samme men en ven. Vi mødte en fyr på gaden ved et tilfælde, som guidede os for 10 kr/dag de følgende 10 dage.

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Nu har jeg ikke været på trekket, men du kan med garanti ikke sammenligne det med andre almindelige treks som Everest Base Camp og Annapurna Circuit. Disse kan du trekke alene, mens det er nødvendigt med guider til toppe som Mera Peak. Derudover skal du have nogle tilladelser til at bestige bjerget og de guider du har med er ikke bare hvilke som helst guider, men nogen som har bjergbestiger erfaring og formentlig også lever op til nogle formelle krav. Så skal du bruge ekstraudstyr som issko og økse. Derudover skal guiderne måske have noget ekstraudstyr og der er derfor behov for flere portører til ekspeditionen. Bjerget er 6.600 meter højt, dvs. 1000 meter højere end nogle af de normale treks i Nepal. Kravene til sikkerhed etc. er derfor også højere.
    Alt sammen påvirker prisen. 14 tusinde lyder også som en pæn pris. Du vil helt sikkert kunne gøre det billigere ved at bestille i Kathmandu. Spørgsmålet er bare om du kan nå at sætte en ekspedition om med den tid du har til rådighed.

Dengang jeg var der, der brugte jeg Ultimate Descents. Dem havde jeg gode erfaringer med. Som jeg kan se det på deres hjemmeside idag, ser det ud som om de nu kun tilbyder river rafting. Men det er en god reference, så du kunne evt. prøve at kontakte dem og hører om der er nogen de vil anbefale til sådan en tur. Alternativt, så prøv at kigge i LP for Nepal.

Hvis jeg nogensinde skulle til Nepal igen, så ville jeg sgu også gerne op på Mera Peak. Er en lille smule misundelig ;-). Rigtig god tur. Hvis du finder noget til rimelige penge må du gerne lige poste en besked herinde.

Anonym Soeren Koch

Hej
    Jeg har tænkt mig at bestige dette turist venlige bjerg på min tur til nepal, jeg vil gerne på en tur der varer ca. en måned.. de fleste steder jeg har fundet koster det ca. 14 tusind kroner.. og det kan jeg simpelthen bare ikke tro det er den billigeste løsning..
    Har ikke tænkt mig at bestille noget hjemme fra, men jeg vil bare vide om jeg kunne fange en arrangør på gaden i kathmandu der kunne gøre det billigere :)?

Anonym Lisbeth Friis

Du taler om at bestige et bjerg, hvor du skal i 6600 m. Du vil have det billigst muligt. Og samtidig taler du om, at fange en tilfældig guide på gaden!
    Set fra mit synspunkt lyder det ikke som opskriften på en succesfyldt oplevelse.

Nepal er et af de fedeste lande at rejse i som backpacker og det har en fantastisk befolkning, kultur og natur, som man bør opleve.

Men det er også nogle steder ganske uvejsomt, og uden kontakt med omverden. Man går ikke lige rundt hjørnet og ringer efter en ambulance, hvis man kommer til skade. Guiden er din sikkerhed. Så enkelt er det!

Der er måske treks man kan gå selv, men jeg vil nu alligevel anbefale, at man hyrer en guide og porter til de første gange man trekker. Bl.a. fordi risikoen for højdesyge opstår allerede i højder over 2000 m og manglende eller forkert reaktion herpå kan være fatal.

Hvis du vil bestige Mera Peak, bør du som minimum:
    Forsikre dig hjemmefra, så du kan blive behandlet hvis du skulle være uheldig og så du evt. kan flyves ud med helikopter, hvis du kommer til skade.
    Lave en aftale med et registreret trekkingbureau hjemmefra, hvor du er sikker på, at få en kvalificeret guide og porter med på turen.
    Bestille turen i god tid, så du er sikker på, at bureauet har haft tid til at lave et ordentligt arrangement til dig.

Jeg kan anbefale dig et nepalsisk trekkingbureau, som kan lave et godt tilbud til dig, hvis du er interesseret.

Anonym Lisbeth Friis

Prøv at skrive på engelsk til:
    nattreks@gmail.com
    for at indhente en pris på Mera Peak.
    Du kan tjekke bureauets hjemmeside her:
    http://nepalazimuthtreks.com/english/index.php

Jeg ved, at de er på trek lige nu med kunder, så du skal påregne, at der går min. 1-1½ uge inden du får svar.

Anonym Soeren Koch

Tak for gode inputs 🙂

Jo det vil jeg da gerne have 🙂
    er det billigt fordi går egentligt meget efter prisen, men ja sikkerhed frem for alt til en grænse, har jeg det sådan lidt (:

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account