This topic is empty.

• Forfatter
     mohnton

Hejsa,

Jeg skal til at investere i et kamera til når jeg skal ud at rejse. Jeg havde egentligt besluttet mig for Konica Minoltas Dimage A200 (hvis der er nogen der lige kender det) som jeg tror er et rigtig godt kamera, men nu er jeg kommet i tvivl. Måske man skal vælge noget robust som Pentax’s optio WP som er vandtæt osv? Det er jo det mere robust og vejer ikke 0,5 kg ift. det jeg ville have købt.

Samtidig er det jo bare et “point-and-shoot” kamera så man kan ikke rigtig være kreativ med det…

Håber det er nogle som har erfaring med det ene eller det andet og som har lige anbefalinger…Forestiller mig bare at det kan være en “pain-in-the-ass” at rejse med et kamera man skal passe vildt godt på og som vejer 0,5kg og som er lettere upraktisk…

håber I kan hjælpe, det har I jo gjort før:o)

Mvh Trine

Anonym Anonym

Hej Trine

Jeg ved ikke, om du skal tage det ene eller det andet!

Jeg rejser altid med mit Nikon F60 spejlrefleks (har oven i købet et mere, så min kæreste også har et at lege med – med hver vores linse 28-80 og 70-300)
    Har netop bestilt et Nikon D70, som jeg glæder mig til at bruge på Island til sommer til erstatning for det ene F60.

Så som du kan høre, er det kun et spørgsmål om vilje. Alt kan lade sig gøre at have med, men en enkelt gang eller to har det været en “pain” at slæbe på – det indrømmer jeg.

Hvis du vælger den kreative model, så kan jeg anbefale Ortliebs vandtætte kamerataske, så skal du kun bekymre dig om at slæbe på det, men ikke på om det går i stykker.

Venlig hilsen
    Raslyng

Anonym Henrik

OBS

Kommer i den grad også an på hvordan du rejser, og HVOR du rejser. Der er områder, som eksempelvis sydamerikanske (bare et eksempel) storbyer, hvor det så absolut ikke er ønskeligt at rende rundt med et kæmpe og ikke mindst dyrt udseende kamera. Det tiltrækker for meget – og i den grad uønsket opmærksomhed-

Hav lige den i mente inden du fluks køber et nyt glintrende sølv-farvet dobbeltblitz kamera…

Det er ikke så meget pengene jeg tænker på, der er jo forsikring, såfremt man mister det. Men mere selve oplevelsen, hvis der skulle ske noget, er ikke så rar.

Mvh.
    henrik

TLOG.DK – Læg rejsedagbogen på nettet.
    http://www.tlog.dk

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account