Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3500343
     Kenneth Karl Nielsen

      Lonely Planet advarer på deres hjemmeside imod kriminalitet i Mexico “Crime in Mexico has reached critical levels” – de nævner blandt andet en væsentlig stigning i sex-overfald mod kvinder, men også anden kriminalitet.

      Skal du til Oaxaca eller Chiapas provinserne opfordres alle rejsende til at holde sig til de store turistruter. Også det danske Udenrigsministerium advarer på deres side om den høje kriminalitet i Mexico.

      Du finder links til både Lonely Planet og Udenrigsministeriets hjemmesidet i Backpacker Planets linksektion placeret under “Magasinet”.

      Kigger du på forskellige forums rundt på Internet er historien en lidt anden – I Lonely Planets forum er sikkerhed i Mexico debatteret temligt meget under emnet: Branches > Americas – Mexico. Tjek den ud.

      Sidst men ikke mindst: Når du skal rundt og spørge efter priser på flybillet, så spørg ved rejsebureauerne. Bureauer som Jysk Rejsebureau og Kilroy Travels sender løbende masser af rejsende rundt i verden og har sikkert og up-to-date viden om Mexico.

      Håber du får en god rejse

      #3500341
       tine

        Hej Kennenth.
        Jeg læste lige din artikel omkring Mexico – og har efterfølgende et spørgsmål jeg håber du kan hjælpe mig med. Jeg skal ud at rejse i et
        halvt år, og overvejer at se Mexico, som et af landene på min rute. Men grunden til jeg skriver, er for at høre om du ved, hvor sikkert det er
        for en pige, at rejse alene rundt I Mexico. Er der nogle stedder/situationer, man skal være mere påpasselig med end andre.

        M.v.h.
        Tine

        #3500623
         metteks

          Vogt dig for de mexicanske mænd. Ikke fordi jeg tror at de er farlige, kun mærkelige. På hele min lange tur på 7 måneder, oplevede jeg ikke værre mænd end i Mexico, til trods for at jeg kun var der 14 dage. Jeg oplevede at blive gramset på røven i metroen, på brysterne på gaden ved højlys dag, og at blive tilbudt at få børn med en mand som var angivelig var popstjerne… Altså ikke noget man ikke kunne grine af bagefter, men alligevel underligt. Måske har jeg bare været uheldig, men jeg synes at mændene der er sære.

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account