This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym rejsepigen

Jeg er en pige på 19 der for første gang vælger at rejse uden venner og familie, så jeg har nogle spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.

1) Jeg har planlagt at købe et InterRail Global pass for unge, men kan man så tage alle togene i europa alle dage eller hvordan fungere det?

2) Tænker at jeg vil tage afsted også se hvad der sker på turen, uden noget er planlagt. Heller ikke camping eller noget, tror i det ville fungere?

3) Hvilke toge og/ eller færge ville i fortrække at benytte?

Anonym rejsepigen

Det kan godt være det lyder underligt at tage afsted på den måde, men har været rigtig mange steder med familien og nu kunne jeg godt tænke mig at se verden på en anden måde og da jeg ikke kan starte på studie pga sygdom er det nu der er tid.

Håber i vil hjælpe,
    hilsen rejsepigen.

Anonym Claus

Det er et godt spørgsmål. Prøv at ringe til DSB, de må kunne svare på dine spørgsmål.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Tjek denne side ud:
    http://www.dsb.dk/Find-og-kob/Rejser-udlandet/Rejser-til-udlandet/InterRail/

eller denne: Interrailnet.com

Generelt kan man sige, at et interrail kort kun gælder til 2. klasse, men du får rabat til 1. klasse. Billetten gælder kun visse færger, bl.a. i Grækenland og Italien.

Billig overnatning er en mulighed at søge via couchsurfing, hvor man overnatter hos en privat, som udgangspunkt er gratis at bruge.
    Men ellers er der jo camping og hostel. Det fungerer fint, du er jo ikke den eneste, der har fået den ide at tage på togferie.

mvh
    Claus

Anonym rejsepigen

Mange tak.
    Jeg har tjekket alt det der står på dsb,
    jeg tænkte mere at de fleste siger nattog er for dyrt at tage igennem tyskland osv. Så er der nogle der ved hvad der er lettest og sådan lidt billigt?

Der står også noget om at man kan skrive tider på sin billet om hvornår man rejser og jeg forstår det ikke rigtigt, ret mig hvis jeg er forkert på den.
    Men er det sådan at hvis jeg rejser kl.12.00 en dag jeg er dernede også slutter den tur kl.22.00, så kan jeg skrive det på også har jeg stadig de timer fra den dag jeg ikke har brugt til en anden dag, eller hvordan?

Anonym MichelleØH

Hej Rejsepigen:)

Syntes bestemt ikke det lyder underligt overhovedet ikke.

Kan godt forstå du gerne vil afsted ud og stå på egne ben. Har selv selv været afsted alene siden jeg var 13 da mine forældre høre til ferier i sverige danmark eller tyskland, hvilket er lidt for kedeligt til mig.. 🙂
    Ud og opleve noget!!

Har du tjekket kilroy travel og jysks hjemmesider ? De søger for mange rejser og hjælper gerne med spørgsmål.

De henvender sig primært til unge mennesker. Det med togene kan jeg desværre ikke svare på, selvom jeg har været inde og kigge engang da jeg overvejede interrail. Men hør hos jysk eller kilroy.

Kan dog svare på resten, du ihvertfald ikke alene overhovedet der er så mange unge mennesker i hele verden som tager på interrail i europa. Du skal helt sikkert nok møde en masse.
    Der findes sider hvor du bla kan snakke med andre som også skal samme steder hen osv og selføgelig herinde også.

Det med overnatninger er rimlig let, kig lidt rundt på hostelworld.dk og sådan og dan dig et blik over hvor du gerne vil hen, måske resevere første nat når du ankommer efter en lang rejse.

Beklager det lange indlæg……. Og rigtig god tur, er sikker på det bliver en oplevelse for livet:)

mvh Michelle

Anonym Claus

Det er svært at svare på. Hvis du satser på kun at ville bruge 2. kl tog, skal du nok regne med at skulle skifte tog tit. Men du har jo stadigvæk mulighed for at betale lidt ekstra mod at være sikker på, at få en siddeplads. Evt på 1. klasse.

Mvh
    Claus

Anonym rejsepigen

Okay, tak 🙂
    også lige det sidste for at være besværlig.

Tror i godt man kan tage på sådan en tur, med dårlige knæ?

Anonym Lasse

Hej alle, jeg er en dreng på 17 som snart tager afsted på Interrail med min kæreste på 18 Det er første gang vi prøver det så vi er lidt spændte og nervøse. Vi har bl.a nogle spørgsmål vdr. Interrail som vi håber i kan hjælpe os med at få svar på:

Skal man forud bestille en sovevogn eller kan man godt købe sig en plads når man ankommer på toget?

Hvordan fungerer selve billetten? skal man bare vise togkontrollen billet når man stiger ombord på toget?

Jeg håber i vil/kan hjælpe os
    God sommerferie og tak på forhånd 🙂

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account