This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym paczt

Hej Packers..

Jeg skal rejse rundt i asien m.m i 6 måneder, fra d. 1/6.

Jeg har lavet en løs rute plan, ikke sikkert jeg når det hele, men alle stederne er på ønske listen.

Hvis i har nogle erfaringer, ting at se eller bare nogle spots med gode og billige bungalows, nogen af de steder der står her nedenunder, må i meget gerne skrive det 🙂

På forhånd tak

Danmark:
    København –

Thailand:
    Bangkok > koh Samui (øst) > koh tao (øst) > koh pha-ngan (øst) > koh chang (vest) > khao lak (vest) > phuket (vest) > Phi Phi (vest) > Koh Lanta (vest) > Koh Libong (vest) >

Malaysia:
    Pulau Pinang (transfer) >

Sumatra:
    Banda aceh > Palau weh >

Java:
    Jakarta (transfer)

Bali:
    Denpasar > Gili Trawangan

Sulawesi:
    Manado >

Filippinerne:
    Palawan > Boracay > Palaui island

Anonym Lisbeth

Hej

Bare et hurtigt input…

Du har 18 destinationer (+ 2 transfer destinationer) på 6 måneder. Det er voldsomt mange og du kan meget nemt komme til, at stresse afsted og aldrig rigtigt komme til – virkeligt – at opleve de enkelte steder.

Gennemsnitligt har du 1,5 uge hvert sted!

Hvis jeg var dig, ville jeg skære drastisk ned på destinationerne og give mig tid til virkeligt at opleve kulturen de enkelte steder….!

Anonym Henrik

Drop Khao Lak, var der for en uge siden, intet at komme efter.. Er på Koh Lanta lige nu, og her er meget stille, hvis du vil have fest er der ingen grund til at komme her uden for sæson..

Du vælger rigtig mange ø’er i Thailand, hvorfor ikke også prøve en lokal thai by hvor det hele ikke handler om strand?? ex Pranchaup Khiri Khan midtvejs mellem Bangkok og Samui..

Lad være med at lægge alt for mange planer, de fleste af dem bliver ikke til noget!

Anonym paczt

Du har evigt ret Lisbeth, dog er det en ret løs rute plan, måske nærmere ønskeliste..

Øer som Samui, phuket er også transfer + phi phi og khao lak er mere 1-2 dages ture.

Men grunden til at jeg skrev herinde, var nemlig netop for at få gode spot tips, så jeg nemmere kunne prioritere tidsinterval de forskellige steder.. men tager det generelt som det kommer, har ikke så travlt 😉

Anonym Anonym

Du kan sagtens gøre det. Det hele handler om prioritering. Jeg var ude og rejse i 11 måneder og var igennem 22 lande og jeg fik oplevet en del. Nogle gange gik det lidt hurtigt, men det handler om hvilken rejsemåde man bedst kan lide.
    Jeg synes det lyder som en fin plan og hvis du så absolut forelsker dig i et sted, er der jo ingen der siger du ikke kan skrotte dte næste sted og blive der lidt længere 😉

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

når man back packer har man en plan A og det ender altid med plan c og det sker også for dig og det er det gode ved at rejse i 6 månder .Du kommer til at möde en masse mennesker på din back packer rejse og der kommer du til at bruge plan b og c.
    lars

Anonym paczt

Tusind tak for kommentarene.
    Men mit spørgsmål lyder sig ikke på længden, antallet af lande og øer på min rute. Jeg har indfundet mig med at jeg måske ikke når det hele, som skrevet tidligere, er det bare en løs rute plan, ift. at man har en retning af rent logistiske årsager.

Det jeg søger er de gode insider tips og info, som f.eks.:
    Den bedste gade køkken på Libong, fed og billig bungalow på Lanta eller flotteste gemte strand på Manado… and so on.

Resten har jeg selv helt styr på 😉

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

De fede steder og billige steder den info for du fra de back packer du möder på den rejse, den bedste guide er de gode back packer som rejser i landet du rejser i,
    men har da lidt til dig koh pan nang had yuan beach bo på had yuan bungalows der ville du möde back packer som har god info til dig.god rejse.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account