Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3524261
     AnneP

      Hej!

      Jeg står for at skulle et halvt år ud i verden. Jeg skal bla. til sydøstasien, dubai, maldiverne, Australien, Fiji og USA. Jeg vil i den forbindelse gerne have min mobil med, dog kun til benyttelse af emergency-opkald. Jeg vil gerne have den slukket hele tiden, men også gerne vide at den virker hvis jeg tænder den og absolut har brug for at ringe hjem til Danmark.

      Jeg har en rimelig ny Nokia telefon. Jeg har telmore.

      Er der nogen der kan fortælle mig om telefonen virker ude i verden? Eller om jeg skal have en helt ny smart telefon for at den kan bruges worldwide?

      Er der nogen der ellers har erfaringer med mobiler i verden? Har folk lavet midlertidigt nyt nummer eller hvordan?

      Jeg håber meget på svar….

      Tak!

      #3524262
       Vivi

        Det kommer ikke an på din telefon, den skal nok virke. Hvis du har Telmore, så skal du sætte dit abbonement op til udlandstelefoni – det gør du på deres hjemmesider under udlandstelefoni!
        Hvis du kun planlægger at have din telefon med dig og ikke bruge den, så er der ingen grund til at købe lokale kort – det kan kun betale sig, hvis du er i samme land længere tid ad gangen, da det kun er taletidskort, du som turist kan købe, og de virker kun i det pågældende land, du har købt det i!
        Jeg vil anbefale dig at tjekke med Telmore om du skal betale for modtagne sms’er, mens du er afsted. Hvis du ikke kan finde det på hjemmesiden, så skrive evt en mail til dem, for hvis du tænder din mobil og der vælter 100 sms’er ind, så kan det blive en dyr fornøjelse. Ellers må du sige til folk, at de ikke skal sende sms’er men kun mails til dig.
        Jeg har ikke selv oplevet at skulle betale for modtagne sms’er, men to af mine veninder har gjort det – mener det ved TDC, men er langt fra sikker!?
        Men tjek med Telmore…

        #3524275
         Rasmus

          Det koster et stort 0 for dig at modtage sms’er… Så det skal du ikke være nervøs for overhovedet.. i følge lovgivningen må teleselskaber ikke bonge dig for modtagne beskeder i udlandet.. Rejser altid selv med Telmore og er absolut intet problem nogle steder….!! Og telefonen er ligemeget..
          Hvis du tjekker på tdc hjemmesider under de lande du skla rejse i og noterer ned hvilken teleselskab der er billigst i de pågældende lande kan du spare penge.. ved at jeg med telmore kun betalte 70 øre per sendt sms i eks. Vietnam og Kina mens Thailand var næsten 3 kr.. vel og mærket per afsendt sms!!

          #3524280
           helene

            du skal være opmærksom på at der kan opstå problemer, hvis du ringer hjem til danmark eller nogle derhjemme ringer til dig..
            da jeg var i australien for et års tid siden, kunne min mor fx ikke ringe til min mobil – jeg var simpelthen for langt væk til at den kunne finde nummeret, så den byttede rundt på endetallene, så hun fik fat i en mand derhjemme.. det samme skete når jeg prøvede at ringe til hendes arbejde, jeg fik hele tiden fat i den forkerte afdeling, fordi tallene i nummeret blev forbyttet.. jeg har tdc..

            #3524394
             meretalau

              sørg for at have din telefon indstillet så du selv tanker op da et abonnoment hurtigt kan løbe løbsk. Jeg har selv we-mobile der går over tdc’s net. jeg får en sms hver gang den tanker 100kr (når saldo er under 10kr)op samt en email.

              som en lille note vil jeg lige nævne at we-mobile er et no-profit selskab

              #3524646
               Christer

                Hejsa.
                Mit raad er ganske simpelt:
                Faa din telefon laast op hjemmefra, saaledes, at du vil kunne benytte et simkort fra en anden teleudbyder. Koeb derpaa et simkort + taletid hos en lokal teleudbyder i det paagaeldende land (kan de fleste steder erhverves fra de fleste kiosker o.lgn.). Det fungerer fint og er ikke saerlig dyrt…

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account