This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

I nogle tilfælde kan det være smart, hvis man lynhurtigt kan ringe til omverdenen. Men, det er ikke livsnødvendigt, man kan godt klare sig uden.

Man kan altid ringe fra netcafeer. De findes overalt i SØ-Asien.
    Køb et taletidskort derude.
    Facebook er også en mulighed.
    Når I rejser rundt, send en mail/ring til dem i DK, så de på forhånd er klar over, hvor I tager hen.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Hej. Vi er to gutter der skal afsted til sydøstasien (thai, camb, viet, laos, indo) i midt november og så ca. tre måender frem.
    Jeg tænkte på hvilke muligheder der er for at have en mobiltelefon med på rejsen – uden at det bliver alt for dyrt at ringe/skrive?
    Er det nødvendigt med en telefon? eller er det mere befriende at lade “den slags” ligge hjemme?

Vil gerne høre om jeres erfaringer? (også hvordan man holder kontakten med de mennesker man møder nede på rejsen?)

På forhånd tak..

Anonym Line

Jeg har altid min mobil med, men den bliver udelukkende brugt som en slags nødtelefon, især hvis dem der hjemme skal have fat i en hurtigt.
    Måden man holder kontakten, med dem man møder, er meget simpel: Facebook 🙂

Anonym Magnus

Tag helt bestemt din telefon med! Simkort kan fås for småpenge og gør livet lettere for dig. Samtaler og sms’er er også billige. Lad være med at bruge dit danske simkort, det kan blive meget dyrt. Sørg for at din telefon ikke er simlåst, ellers kan du ikke bruge den.

Jeg plejer at bruge http://www.actionvoip.com hvis jeg får brug for at ringe hjem eller til andre lande mens jeg rejser. Det minder om Skype, er bare billigere og så fordi det giver dig mulighed for at ringe billigt til udlandet uden brug af headset eller programmer: Opret en konto, log ind, indtast dit nummer i Asien og det nummer, du vil ringe til. Det er ligegyldigt, hvor langsomt nettet på internetcafeen er. Actionvoip lader dig også sende sms’er.

Anonym AnneDybkjær

Jeg har kun erfaring med at have en iPhone med, men det kan til gengæld også klart anbefales. Selvfølgelig er der en vis fare for tyveri, da den er mere værd end nogle andre tlf. og tabet er større hvis den går i stykker, men specielt i forhold til at ringe hjem var den kanon at have med. Selv steder jeg ikke ville forvente med trådløst netværk, har der været det. Så bliver det pludselig meget nemmere at ringe hjem eller andre steder via Skype. Og så kan den også bruges til at tjekke mail og de mest grundlæggende ting på nettet.

Og ja, brug facebook til at holde kontakten.

Anonym MelissaJuulsgaard

Jeg plejer aldrig at have telefon med (bortset fra Australien hvor jeg købte australsk simkort, rejste alene så følte lidt mere jeg havde brug for det), men synes det er vildt befriende ikke at have det. Er lidt underligt i starten, fordi man er vant til at have sin mobil på sig altid, men elsker altid egentlig at være fri for hele tiden liige at skulle tjekke om man har fået en sms.
    Kan selvfølgelig også være irriterende nogle gange at få fat i folk man har mødt, men det lykkes altid, facebook er en rigtig god ting i den forbindelse og ellers møder man dem næsten altid på en eller anden måde, da backpackere altid kommer de samme steder (er sket flere gange for mig.)
    Hvis du vælger at tage telefon med, køb da helt sikkert et simkort der kan bruges i landet, det er meget billigere end det danske.

Anonym Marie_bb

Hejsa
    Jeg vil også mene du skal tage din mobil med, så kan du nemlig altid købe lokale simkort og det er super super billigt. Hvis din egen ik kan klare simkortene, kan du købe en billig mobil, i hvert fald i indo. Enten kan du købe en secondhand eller en ny billig nokia til omkring 300.000 rp, som er omkring 180 dkr.

Rigtig god tur
    Hilsen Marie

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account