This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Paugeo

Hvad har i gjort med mobiltelefoni på rejsen?

Nogle gode danske selvskaber at have eller købt lokale taletidskort osv.?

tænker på lande som thailand vietnam malaysia.

Nogle tips? 🙂

tak

Anonym Louise

Hejsa!

Det kommer lidt an på hvor længe du skal være i hvert land og hvor meget du har tænkt dig at bruge din telefon og om det er til at kommunikere hjem til eller til dem du rejser med….men jeg vil foreslå dig at du enten køber et lokalt taletidskort og/eller sådan et overseas-taletidskort hvor du skal trykke en kode, hvorpå du så kan bruge dit eget taletidskort. Det er for dyrt hvis du skal bruge et af de danske selskaber…

Anonym Claus

Der findes jo et hav af internetcafeer, hvor man hurtigt og billigt kan ringe.

En mobil tlf er ikke et absolut must at have med.

mvh
    Claus

Anonym Paugeo

Tak for de mange gode svar 🙂

Jeg skal være afsted i 3 måneder i henholdsvis Vietnam, Thailand og Malaysia.

Det letteste er måske at tage en gammel mobil med og så købe lokale taletidskort, til at ringe i de pågældende lande.

Hvis man så vil ringe hjem, er der så “udlandskort” som vi kender dem her i DK?

Anonym thaihenrik

bruger også gerne skype og 1-2 call taletidskort som kan købes på hvert gadehjørne 😉

Anonym Boge14

Evt. gør brug af din computer eller internetcafeer ved at gøre bruge Skype?
    Hvis du har en Iphone ville app’en HeyTell også være aktuel, da dette er gratis 🙂

Anonym Magnus

I Thailand og Vietnam er sim-kort billige og kan fås overalt. Jeg har ikke været i Malaysia, så det lader jeg en anden svare på. Vælg DTAC eller 1-2-Call i Thailand.

Hvis du har brug for at ringe hjem/udenlands, så tjek http://www.actionvoip.com og deres phone-to-phone service. Se også oversigt over tilsvarende selskaber her: http://www.hanstel.biz/index.php?menu=rates&idlc=390731 men vær sikker på at vælge et, der tilbyder nævnte service.

Med servicen opretter du telefonforbindelsen på nettet, men er ufhængig af installeret software, dårlige headsets og langsomt internet.

Tag en gammel, sim-oplåst telefon med, hvis du er bange for at miste den eller at den dør i regnvejr. Jeg rejser altid med en telefon og det har tit vist sig praktisk.

Anonym rejsefætter

De fleste hoteller i dag har wi-fi, så man med fordel kan installere skype eller alternativet Fring, på sin smartphone. Jeg piller simpelthen mit sim-kort når jeg rejser, og benytter mig udelukkende af wifi. Hvis du absolut har brug for at folk kan ringe til dig så kan du anskaffe et telefonnummer hos Skype.

Anonym HP

Tak for svarene, dem kunne jeg også bruge!
    Jeg skal 4 måneder til New Zealand og Australien i januar (2012). Jeg tænker at købe lokale simkort eller betale til en Skype-konto.

Har I nogle gode råd til hvilke selskaber, jeg evt. skal bruge dernede? 🙂

Jeg regner også med at skifte mit Telenor-abonnement til Telenor Minut, hvor jeg betaler 29 kr om måneden, som jeg så kan ringe/sms’e for.

På forhånd tak! 😀

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account