This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kjaersen

Hejsa, min kæreste og jeg er ved at planlægge sommeren og vi kan ikke helt blive enige om hvor vi skal hen. Vi har ca. 14 dage og vil høre om der er nogle der har nogle erfaringer- gode og dårlige- med disse lande? Og måske en fornemmelse af prisniveauet. Vi rejser i august.
    M.v.h. Julie

Anonym Hanne

Jeg ville vælge enten Barcelona eller Madrid.
    Var i Moskva sensommeren sidste år, og med mindre man på forhånd er MEGET interesseret i russisk historie, vil jeg holde mig derfra – ( Privat kalder jeg den meget uopfindsomt og primitivt for: Ondebyen.. )
    ‘ storbys-russere ‘ er temmelige kolde – grænsende til det fremmedefjendske. Jeg elsker dog Rusland, da jeg rejste gennem Sibirien med den transsibiriske jernbane, og oplevede et ‘ mildere stemt Rusland ‘ . Det er interessant, fordi det er meget uturistet, fordi man meget hurtig er tvunget ti at lege ‘ semi-russer ‘. jeg havde det skægt fordi vi så ofte var på røven..
    I Barcelona har jeg også været, men kun en enkel dag i efteråret – jeg var ikke så vanvittig vild med det- MEN det ligger ikke mange timers kørsel fra strand og vand..
    Jeg ville nok i virkeligheden tage til Madrid….
    Håber i får en god tur:-)

/Hanne

Anonym Liv

Spanien er et dejligt land, men jeg ville ikke vælge Madrid. Det er dyrt og ikke meget federe end hvilken som helst anden europæisk storby. Det er dog meget billigt at flyve til Madrid og derfra går der mange daglig busafgange til andre steder i spanien. For 16 euro og 6 timer kan man f.eks. komme til Sevilla, som er er en helt fantastisk by. Derfra kan man bruge et par dage på stranden, som er ca. 1 til 2 timer væk og måske tage på dagstur til cardiz. Sydspanien er også en hel del billigere mht. spisning og overnatning. Det er dog utrolig varmt om sommeren.
    I ønskes en god tur.

Anonym Anonym

Hejsa. Jeg har godt nok kun været i Madrid et par dage, men mit umiddelbare indtryk var, at den mindede meget om så mange andre hovedstæder. Hvis man skulle tage til Madrid, skulle man i hvert fald lave nogle udflugter ud af byen hvis man skulle være der i 14 dage…

Jeg ville tage til Moskva. Der er simpelthen så mange ting at se i Moskva – den røde plads, selvfølgelig, Lenins balsamerede lig og et væld af flotte kirker og katedraler, det gamle cirkus, Kreml… Selv undergrundssystemet kan man få tid til at gå med at se – mange af stationerne er små kunstværker i sig selv. På 14 dage ville man også kunne lave en udflugt til en af de nærliggende byer hvor der også er mange kulturelle ting at opleve.

Mht. prisniveauer så tror jeg det er lidt billigere end en europæisk storby. Mad behøver ikke være så dyrt, mens overnatning godt kan løbe op. Jeg tror ikke jeg brugte mere end et par hundrede kroner pr dag inkl både mad, overnatning og seværdigheder da jeg var der for 5 år siden – men meget kan have ændret sig siden da.

Der er ikke så mange russere, der kan engelsk og de kan godt virke meget lukkede og afvisende, men jeg synes nu ikke at det i sig selv er grund til at lade være med at tage til Moskva!

Mvh Carina

Anonym h2o

Jeg kan kun udtale mig om Moskva – da jeg bor her, og byen er super fed, hvis man altså kan lide storbyer.
    Der er nok at se til 3 uger – non stop og listen ender stort set aldrig. Prøv engang en metro som hver dag transportere 22 millioner mennesker og som har de mest utrolige stationer (man kan jo bare undgå myldretid). Butikker som aldrig lukker, og et klima, som ikke er, som mange tror koldt. Lige nu er her 25 grader og vi skriver den 10. april – her har været varmt i 10 dage nu.
    Men billig – det er Moskva altså IKKE. I skal, hvis i vælger at komme her, købe en pakke med hotel – for hoteller her er sindsyg dyre, hvis ikke det er en pakke rejse. Ligeledes får man problemer med registrering hvis man rejser på egen hånd. http://www.altrejser.dk klarer alt for jer.
    Kan kun sige at i Moskva opleves en verden som ingen andre steder. Jeg har været turist i Barcelona, Madrid samt mange andre steder i Europa, og alle steder er jo spændende, men Moskva er så meget anderledes.

Og mangler i hjælp – skriver i bare !
    h2o@rus.dk

PS
    Moskva er den dyreste by i Verden for 2.år i træk – den har slået Hong Kong, men mad osv er overkommeligt – drøm dog ikke om at shoppe tøj, sko og luksus ting her for de koster..

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account