This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej,

Er der nogen der har erfaring med at bestige Mt. Kinabalu? Dvs. hvad er prisen, er det bedst at booke hjemmefra eller ved ankomst, hvilke rejse-arrangøre kan anbefales, og er der andre ting vi skal være opmærksom på?

Kan Sipadan anbefales ifht snorkling? (ingen af os har dykkercertofikat)

Planen er at vi skal være ca 3 uger på Borneo (marts/april). Er der andre steder som er et MUST 🙂

Anonym Anonym

Hej MissA,

Tak for dit svar. Når jeg kigger på Sandakan Backpacers hjemmeside kan jeg ikke se at de arranger turer til Mt Kinabalu (???). Sutera Sanctuart lodges har også ture til Mt Kinabalu men det virker som om alt er booket frem til juni/juli. Bookede i jeres tur hjemmefra eller da i var ankommet til Borneo?

Tak 🙂

Anonym MissAdventure

Jeg har besteget Mt. Kinabalu forrige sommer – og har været ved Mabul / Sipadan både sidste sommer og forrige sommer.
    Mt. Kinabalu bookede vi gennem Sandakan Backpacers (du kan finde deres mail på deres hjemmeside) – vi var på 2dage/1nat-turen og fik prisen ned på 1000RM pr. person, da vi samtidig bestilte en del andre ting gennem dem.
    Prisen var inkl. transport til/fra vores hotel i KK og inkl. alle måltider samt adgangstilladelser osv.
    Vi havde egen guide (min kæreste og jeg)…og det var vi rigtigt glade for.
    Man kan godt selv transportere sig ud til startstedet (bus/taxa) og selv finde guide osv… men når man har betalt transport, tilladelser, guide, mad, drikke, overnatning osv. så tror jeg ikke, man kan spare mange håndører…

Mabul/Sipadan: Husk, at der kun er 120 tilladelser til Sipadan pr. dag… så man skal booke 2-5 uger i forvejen afhængigt af, hvor travlt der er på det pågældende tidspunkt… jeg har booket 3-4 uger i forvejen og har ikke altid kunnet få de dage, jeg ville.
    Hvis I vil bo på Mabul, kan jeg anbefale Uncle Chang – dejligt afslappet sted med søde folk.
    Jeg kan til gengæld IKKE anbefale Billabong Scuba…det var en virkelig dårlig oplevelse.
    Dykningen er simpelthen verdensklasse ved Sipadan….og virkelig god flere steder ved Mabul…skal helt sikkert tilbage dertil igen 🙂

Andre ting der kan anbefales: Kinabatangan River – vi boede hos Sukau Homestay – booket gennem Sandakan Backpackers…. det var tre fantastiske dage…var gerne blevet længere!!!

Turtle Island var i vores øjne en skuffende oplevelse, som ikke var pengene værd.

Der er mange gode udflugtsmuligheder til omkringliggende øer fra KK.

Anonym Anonym

Jeg kan varmt anbefale Danum Valley – det er DYRT, men bestemt alle pengene værd. Man bor midt i regnskoven, hvor man er omringet af vildt dyreliv.. Havde en vild orangutang lige undenfor mit vindue en dag jeg vågnede. Man bor i rigtig lækre hytter – og maden er intet mindre en fantastisk. Dagligt er man på vandreture rundt i regnskoven, jeep safari, osv. Også er det fedt at se dyrene i den vilde natur fremfor et center, hvor de har faste spisetider.
    Kinabatangan River synes jeg var en skuffelse.. Jeg var der i 2010 – og der havde man fældet rigtig mange af træerne som normalt står langs Kinabatangan river.. Så synes det var et skuffende syn!
    Turtle Island er turistet – men en oplevelse som er værd at opleve, da det er så særligt.

Anonym Søren jensen

Vil lige byde ind på de gode indlæg. HELT ENIG I AT I SKAL HOLD JER FRA BILLABONG.

Generelt er snorkling ikke en mulighed på Sipadan, så vidt jeg ved. Man skal i hvert fald købe en licens på lige fod med dykkere, og mange af de fedeste dykkerspots er nok ikke så fede igen hvis man snorkler. Bare min holdning.

Til gengæld kan i jo tage jer et dukkercertifikat på Mabul, der er glimrende dykning omkring Mabul, og garanti for masser af skildpadder. Har hørt godt om uncle chang også, men boede selv på Sipadan.com – genialt sted, ingen luksus men de bedste og mest dedikerede mennesker jeg har oplevet.

Jeg vil sige at mabul er et kanon sted at tage sit certifikat, og i kan jo slutte af med at give jer selv 3 dyk på Sipadan.

Glem alt om folk der siger at det kun er for advanced. Det er noget af det nemmeste dykning jeg har prøvet, lige pånær strømforhold.

Det er som sagt min holdning til det..

Jeg har ikke besteget M Kinabalu, så der har jeg ingen inputs.

Kinanbatangan var tilgengæld den fedeste oplevelse ever. Vilde orangutans, pygmæelefanter og masser af næseaber. Kan varmt anbefales.

bookede hos Sandakan backpackers.

Vi var også i Kuching og bookede en 3 dages tur ude i et autentisk langhus. Det var en oplevelse vi aldrig glemmer, det hus vi boede i havde de stortset aldrig set hvide mennesker, så det var en fed oplevelse.

Mulu ville jeg rigtig gerne have været, men det må blive en anden gang. Men det skulle også være et sted man ikke må misse.

Rigtig god tur

Borneo er for vildt.

Anonym MissAdventure

Nej, Mt. Kinabula er ikke på deres hjemmeside…men du sender dem bare en mail om, hvad du gerne vil, så ordner de det…jeg var meget tilfreds med deres service, og det var klart det billigste, vi kunne finde.

Jeg har ikke været i Danum Valley….så kan ikke sammenligne det med Kinabatangan… men vi var i hvert fald ikke skuffede over Kinabatangan.

Kan se, at der er delte meninger omkring Turtle Island…. men vi havde i hvert fald valgt det fra, hvis vi havde vist på forhånd, hvordan det var..

MVH MissAdventure

Anonym Anonym

Hej alle,

Tusind tak for alle svarene 🙂

Vi glæder os.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account