This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Freja

Hej allesammen (:

Jeg er bange for at jeg står i en rigtig dum situaton.. Jeg er netop stoppet på min daghøjskole fordi jeg stod med drømmen om at komme ud og rejse indenfor overskuelig tid. Min plan var, at spare op det her halve år, sådan at jeg ville kunne komme ud og rejse til august-september-agtigt. Jeg vil gerne til Sydøstasien, Vietnam, Cambodja, evt. Thailand. Nu læste jeg så i min Lonely planet guide, at der fra september og månederne efter, er regntid i disse lande! Betyder det så, at det vil være vådt, fugtigt og trist at rejse i Sydøstasien i de måneder jeg ville være afsted – betyder det at jeg må udskyde mine planer et helt år inden jeg kan tage ud og rejse?

Er der nogle der har erfaringer med at rejse i Sydøstasien i efterårsmånederne som kan beskrive deres oplevelser?

Med håbet om godt nyt!
    Freja

Anonym Andrea

Hej

Da jeg rejste i Vietnam og Thailand i juli og august, som er deres højsæson for regntid, der regnede det ikke særlig meget.
    Det var om natten eller tidlig morgen og så var der ingen regn ellers.
    Oplevde måske 1 eller 2 dage hvor det var slemt om dagen, men man kan virkelig ikke forudse det, for min veninde var afsted i Juni og der skulle det også regne, men gjorde det ikke og en anden bekendt var afsted i okt og der regnede det tit.
    Jeg havde den bedste tur og de få regndage jeg oplevede, hvor jeg ikke sov, ødelagde intet. 🙂

Håber du kommer afsted! 🙂

Anonym Freja

Hej (:
    Mange tak for dit svar! Det lyder jo dejligt positivt. Men i min bog stod der, at det var september til november som var månederne for regntid, ikke juli august.. Og det var netop i de måneder jeg tænkte at være afsted, altså efterårsmånederne. Nogle der har erfaring med at rejse september til november i Sydøstasien?

Anonym Christina

Halløjsa.

Jeg har været i Thailand hele september måned. Jeg mener sagtens du kan rejse i denne periode. Selvom det var regntid, så regnede det overhovedet ikke hver dag. Tror måske, at det regnede 4-5 gange i den måned jeg var der. Men når det regnede så varede det i mange timer, og var meget kraftfuldt. Men som Freja beskriver, så er det nok svært helt at vide præcist.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account