This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Diamando

Hej derude!
    Jeg er en 20-årig pige, der er ved at planlægge min første store og lange rejse. Jeg vil gerne afsted til november og har planer om at begynde i Indien. Jeg vil nok være i Indien i 1,5-2 mdr., da jeg gerne vil nå godt omkring samt allerede har planer i omkring 1 måned i Goa. Jeg vil også gerne til Nepal, men det er for koldt at tage dertil i januar, så jeg skal rejse i nogle varmere lande fra januar til marts/april. Her tænker jeg på Laos, Cambodia, Vietnam og/eller Thailand, da de virker meget billige og interessante. Jeg har dog ikke lyst til at planlægge for meget hjemmefra, da jeg gerne vil kunne være spontan, hvis jeg fx møder nogle søde mennesker i Indien og får lyst til at rejse med dem videre til et eller andet land (fx Sri Lanka). Mine spørgsmål til alle jer erfarne backpackere er:

1) Er det forholdsvis nemt at få visa undervejs på min rejse, når jeg bestemmer mig for, hvor jeg vil til? (Indien søger jeg naturligvis til hjemmefra)

2) Tror I det er muligt at rejse for omkring 40.000 kr. alt inkl. i ca. 6 mdr.? Jeg regner med at lave en del workaway, så jeg flere uger af gangen er ét sted og arbejder frivilligt for kost og logi og næsten ikke får nogen udgifter. Jeg skal heller ikke tage dykkercertifikat eller andre dyre ting, men vil gerne besøge mange templer og ashrams og dyrke masser af yoga og meditere.

3) Er det meget dyrt at rejse mellem landene i Sydøstasien, hvis man ikke bestiller billetter i god tid inden?

Jeg håber I kan komme med nogle gode råd! Mvh Diamando

Anonym Mads Larsen

Hej Diamando,

33.000 kr. er mere end rigeligt at rejse for, i de lande du naevner. Naar du laver frivilligt arbejde isaer, kan det nemt lade sig goere – og som du selv skriver, saa har du ikke planer om nogle af de dyreste udgifter, som eksempelvis dykkercertifikat.

Jeg har pt. rejst i Mellem- og Sydamerika de seneste 7 maaneder, og begge steder er omkostningerne hoejere end nogle af de lande du naevner (i nogle faa er det ca. det samme), og jeg har klaret mig for mindre end DKK 150 om dagen, alt inkluderet. Dette selvom jeg har brugt 3 uger paa spanskundervisning, samt udvidet mit dykkercertifikat.

Saa mit svar er, at ja, det kan nemt klares for under 33.000 paa 6 maaneder – og hvis du holder dig fra stoerre udgifter, kan du ogsaa sagtens klare det for vaesentlig mindre 🙂

Jeg har selv rejst i Sydoest Asien i 3 maaneder, og her kunne jeg sagtens klare mig for under 100 kr. om dagen.

Du er meget velkommen til at skrive til mig, hvis du har yderligere spoergsmaal – min mail er: mads_larsen@msn.com 🙂

Ha’ en fantastisk tur!
    Mads
    http://www.migogminrygsaek.wordpress.com

Anonym Tine/www.aworldofbackpacking.com

1) Ja, visum til Nepal, Thailand, Cambodia og Laos kan du få ved grænsen. Det kan du egentlig også med Vietnam,men kun hvis du skal være der i max 15 dage ellers skal du have det på forhånd eller forlænge mens du er i landet

2) Jeg tror måske at 40.000 bliver lige i underkanten. Flybilletter koster jo nok omkring 3.500-4.500, rejse forsikring omkring 3000, så har du ca 33.000 tilbage, det kan godt lade sig gøre, men det ville nok være en god ide at spare lidt mere op, just in case 🙂

3) Det er overhovedet ikke dyrt! Det koster ca. det samme uanset tidspunktet du booker, da du sikkert vil tage busser (det er nok det billigste) og der ændrer priserne sig ikke besynderligt 🙂

Anonym Mads & Camilla

Hej Diamando!

Hvis du sætter 5000-6000 kr. af til fly ud og hjem, så har du stadig mere end rigeligt. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du ender med at rejse til Asien i de måneder, så er det højsæsonen du kommer i, og det kan derfor godt være lidt dyrere. Men burde sagtens kunne lade sig gøre!

Du kan læse vores rejsebudget fra Vietnam her, for at få et overblik over, hvad det kan komme til at koste, hvis du tager dertil.

Vi rejser lige pt. rundt i Mellemamerika, og som Mads skriver, så er landende i Asien lidt billigere end her. Vi har brugt omkring 120-130 kr. pr. dag i gennemsnit herovre, så du burde godt kunne gøre det for under.

Håber det kunne bruges, og rigtig god tur 🙂

Venlig Hilsen
    Mads & Camilla – Backpackerne.dk

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account