This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Stine

Hej

I august rejser jeg til Slovenien med en veninde. Har har vi minimum fem dage, hvor vi ønsker at se Sloveniens natur i form af vandreture, kano og hvad der ellers kan anbefales. Har du været i Slovenien/eller hørt om noget man bare skal se/opleve, så del gerne din viden/erfaring med os 🙂 Hvad er værd at se og opleve?

Efter de minimum fem dage i Slovenien rejser jeg til Kroatien for at mødes med min kæreste. Om det bliver fly eller tog har jeg ikke besluttet mig for endnu. Da denne uge er lige op til studiestart ønsker vi, at noget af vores ferie skal stå på afslapning et dejligt sted. Vi har snakket lidt om man kan leje cykler eller scooter også bevæge sig lidt rundt i landet på den måde – Er der nogen, der har prøvet det? Ellers modtages andre råd med kyshånd 🙂 Har du et favoritsted?

Jeg håber, at der er nogen, der har noget de vil dele 🙂

Anonym Jacob

Hej! God ide med Slovenien. Har boet i Bohinj-dalen i 8 måneder, og kan kun anbefale et besøg hvis man vil opleve fantastisk natur. Du skal helt ind i bunden af dalen, hvor der er flere vanvittig smukke vandreture. En køretur ned langs grænsen til Italien er ligeledes fantastisk smuk. Masser af muligheder for rafting, canyoning, trekking, etc. Det er ret vildt at bevæge sig fra det storslåede alpelandskab til den afslappede Middelhavs-stemning på en 2 timers køretur – hvis man ellers kan lade være med at gå opdagelse. Hvad man selvfølgelig ikke kan :). Rigtig god tur! Mvh Jacob

Anonym Stine

Tak for svar, Jacob 🙂 Altid SÅ dejligt at hører noget fra én, som har været der.
    Jeg tror, at jeg bliver nød til at leje en bil! Jeg har kun fra lørdag den 8. august til fredag den 14. august eller lørdag den 15. august – Tror du, at det er muligt at opleve Slovenien på så kort tid?

Jeg har overvejet Bovec (Soca Valley), hvor man også kan rafte, kajak, vandre osv. Har du besøgt det?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account