This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Camilla

Hej!

Jeg rejser alene til Bangkok midt september, jeg har ingen planer udover, at jeg vil tage tingene, som de kommer.

Dog vil jeg lige høre, om i har nogle ting, som man bare BØR opleve eller se i Sydøstasien og Indien??
    Og er det let nok selv at arrangere ture, eller skal man igennem et bureau for at få de bedste day trips, oplevelser mm.?

Og er der nogen, der har erfaring med at rejse i Indonesien i regnsæsonen?
    Bør jeg vente helt indtil maj med at besøge landet? – Det er klart en af mine topprioriteter.

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej.

Mvh. Camilla

Anonym Tine

Nu kan jeg ikke udtale mig om Indien, da jeg ikke har været der, men I sydøstasien er det virkelig let at arrangere ture! I de fleste lande er der turbureauer på hvert gadehjørne og på stort set alle hostels, så det er intet problem at finde en tur! 🙂 Det er kun på Borneo hvor jeg ikke så turbureauer over det hele, men så snakkede man bare med sit hostel om det 🙂

Det er svært at sige hvad du bare BØR se når man ikke rigtig ved hvad du er til….men når du snakker med folk på din rejse, så skal du nok også finde ud af hvad man bare SKAL se (fx Halong Bay i Vietnam, Angkor Wat i Cambodia osv 🙂 )

Der er jo regnsæson på forskellige tidspunker i de forskelige regioner af landet, så det kommer også an på hvor du skal hen i Indonesien. Hvis du kan vente til at rejse uden for regnsæsonen, så ville det da nok være at fortrække. Men hvis du ikke kan (på denne tur altså), så ville jeg tage til Indonesien alligevel, hvis det er en af dine topprioriteter 🙂 Jeg har rejst på Borneo i regnsæsonen og havde regn to dage (ud af 3,5 uge) og den ene dag var det bare 15 min, så man kan også være heldig med vejret 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account