Nu kan jeg ikke udtale mig om Indien, da jeg ikke har været der, men I sydøstasien er det virkelig let at arrangere ture! I de fleste lande er der turbureauer på hvert gadehjørne og på stort set alle hostels, så det er intet problem at finde en tur! 🙂 Det er kun på Borneo hvor jeg ikke så turbureauer over det hele, men så snakkede man bare med sit hostel om det 🙂
Det er svært at sige hvad du bare BØR se når man ikke rigtig ved hvad du er til….men når du snakker med folk på din rejse, så skal du nok også finde ud af hvad man bare SKAL se (fx Halong Bay i Vietnam, Angkor Wat i Cambodia osv 🙂 )
Der er jo regnsæson på forskellige tidspunker i de forskelige regioner af landet, så det kommer også an på hvor du skal hen i Indonesien. Hvis du kan vente til at rejse uden for regnsæsonen, så ville det da nok være at fortrække. Men hvis du ikke kan (på denne tur altså), så ville jeg tage til Indonesien alligevel, hvis det er en af dine topprioriteter 🙂 Jeg har rejst på Borneo i regnsæsonen og havde regn to dage (ud af 3,5 uge) og den ene dag var det bare 15 min, så man kan også være heldig med vejret 🙂