This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Visumet gælder jo max 28 dage. Jeg vil ikke anbefale dig at overstige denne dato. Så på et eller andet tidspunkt i løbet af denne måned, skal du forlade landet. Du kan vælge at købe en returbillet gældende i 28 dage, og så for et mindre usd beløb få biletten ændret på et Airasia kontor i Yangon. Det kan sagtens lade sig gøre. Du kan også vælge kun at tage afsted på en enkelt. Og så købe en retur i Burma Jeg har hørt (!), at det er en gangbar model.

Prisnivauet er steget meget, siden at santionerne mod landet er blevet lempet. Der er snart ikke det statoverhoved, der har været i landet. Turiststrømmen er steget voldsomt.

Du skal på ingen måder regne med samme prisniveau som i det tidl Indokina. 50-60 USD/dag skal du bruge på et skrabet budget.

mvh
    Claus

Anonym Torbensls

Hej
    Jeg har planer om at rejse til Myanmar til sommer og har i den forbindelse brug for lidt assistance. Jeg er relativt erfaren med backpacking, dog uerfaren mht Myanmar.
    Myanmars ambassade har orienteret mig om at jeg skal have en returbillet, men da jeg er usikker på hvor længe jeg skal være i Myanmar er jeg lidt træt af at være afhængig af denne regel. Er der nogen som har erfaring med hvorledes dette kan omgås, såfremt reglen håndhæves?
    Hvordan er prisniveauet på guesthouses/hoteller? Jeg er vant til at bo simpelt, også MEGET simpelt, men findes de samme typer små guesthouses i Myanmar, som man finder i Laos og Cambodja, og hvad skal man regne med at betale for en overnatning?

På forhånd tak for alle svar
    Torben

Anonym Anne Marie

Da min kæreste og jeg rejste i Myanmar for to år siden, SKULLE vi have en returbillet for at vi overhovedet kunne søge visum i Kuala Lumpur.
    Og som Claus skriver, så fik vi også kun 28 dages visum, så det var ikke det store problem at finde ud af, hvornår vi skulle rejse videre.
    Prisniveauet var allerede højt for to år siden og jeg gætter på, at det ikke er blevet bedre siden…

Du har sikkert hørt det før: Pas på med at veksle penge på gaden – og hvis et tilbud lyder for godt til at være sandt, så er det det nok også. Vi mødte flere, som var blevet overordentligt snydt 🙁
    OG husk sprit nye dollars uden folder eller rifter – ellers kan du ikke få dem vekslet!

God tur
    Anne Marie

Anonym Torbensls

Tusind tak for jeres svar, som helt sikkert er brugbare.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account