This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hey alle sammen,

Håber at kunne få lidt hjælp fra nogen, som har rejst i Myanmar og Filippinerne.. 🙂 Vi er to piger (21 og 23år), som starter i Singapore, tager til Myanmar, Cambodia og slutter så på Filippinerne, og derfor har brug for lidt input!

Vi vil meget gerne opleve stammefolket, naturen og selvfølgelig klostrene i Myanmar.. Nogen der har nogle gode tips, do’s & don’ts og “must see”?! Vi har overvejet Øst omkring “Inle lake”, men Nord lyder også rigtig spændende – ved bare ikke hvor nemt det er at komme rundt i landet (infrastrukturen skulle ikke være super)?

Mht. Filippinerne, så vil vi gerne fejre nytår der, så kunne være fedt hvis nogen kan anbefale et sted hvor der er mange unge og gerne bounty strand samtidig? 🙂

Take care and see you out there!

//Jannie

Anonym DanielJohansen

Der er ikke den samme ekstreme masseturisme i Filippinerne som du finder i Thailand og mange af de andre sydøstasiatiske lande. Søger du noget a la et full moon party på Koh Phangan bliver du skuffet, men der er masser af andre spændende steder. Den mest turistede bounty strand du kan finde er på Boracay, men mange af turisterne her er koreanere og taiwanesere – og hver opmærksom på, at de ikke fejrer nytår når vi i vesten mener det skal være nytår. Den største festscene er utvivlsomt i Manila, men det er byliv og en strand finder du ikke. Det er selvfølgelig to helt forskellige hjørner, hvis en mere turistet bounty strand er et alternativ er det bare at søge løs..for de er overalt på Filippinerne:)

Kan desværre ikke hjælpe dig med Burma:s

Rigtig god tur!

Anonym Jannienygaard

Fedt fedt fedt!!

Tak for svar Daniel og Claus.. 🙂 Helt sikkert brugbart.. Rart at høre, at stederne ikke er nær så turistede, som Thailand.. Vi kommer jo ikke for at se på andre turister!

Tror vi vælger at holde nytår i Manila og så tage juleaften på en bounty strand.. 🙂 Og Myanmar lyder bare helt fantastisk!

Anonym crusader

Hej!
    Jeg fejrede selv nytår på Filippinerne sidste år. Jeg var på Boracay og her var masser af fest…..det er vel nok det mest turistede sted på Filippinerne. Men jeg er heller ikke i tvivl om at der sikkert er god fest i Manila.

Angående Burma kan jeg varmt anbefale at tage til Hsipaw og derfra videre til bjerglandsbyen Namsan. Turen derop er helt fantastisk. Jeg boede selv på Mr. Charles guest house i Hsipaw. På dette sted er der en gut der har lavet et kort man kan følge hvis man vil hike. En anden mulighed er at tage en bus til Namsan, men igen ved rigtig hvornår den går…..den er lettere at tage tilbage til Hsipaw fra Namsen. Trekker man til Namsan går man gennem små landsbyer der sjældent ser vesterlændinge og naturen er enestående the planteger. Jeg hikede selv derop og overnattede i et lokalt kloster, da det tager to dage. En anden mulighed er at tage til Myitkyina og derfra videre til Bhamo. Fra Bhamo kan man sejle tilbage til Mandalay. Myitkyina er det nordligeste man kan komme uden at flyve i Burma. For at komme herop kræver det at man tager et tog fra Mandalay 20 -25 timer. Tilgengæld møder man absolut ingen turister deroppe! Men skal jeg anbefale et af stederne ville jeg uden tvivl gå efter Namsan.

God tur!

Anonym Claus

Burma adskiller sig fra de øvrige SØ-asistiske lande ved at der ikke er masseturisme, og at man ikke uden videre kan rejse, hvorhen man har lyst.

Mandalay og omkring byen er interessant, Bagan, en vandretur fra Kalow til Inle Lake, The Golden Rock ved Bago for ikke at glemme Yangon.

Der er den gode bus, nogle gange tog og båd som transportmiddel. Det fungerer ikke altid lige hensigsmæssigt, men man skal nok nå frem. Ellers afgår der fly til de største byer i Burma.

Husk at der ikke ATM. I skal medbringe kontante USD i knitrende, nye sedler. De må ikke være slidt, for så kan I ikke få dem vekslet.

Det koster 10-15 USD at forlade landet og det er aldrig inkl i billetten.

Men det er et meget spændende land, det er billigt og befolkningen er meget venlig.

Filippinerne kan nævnes Palawan, Mindoro og Malapascua som mulige nytårsemner.

mvh
    Claus

Anonym Jannienygaard

Sikke nogle fede tips – tak!! 🙂 Vi har kun 3 uger i Myanmar, saa hvis du skulle anbefale en rute hvor ville du saa starte? Oest, central og Nord lyder alt sammen vildt spaendende, men man kan nok ikke naa det hele paa saa kort tid..

Anonym crusader

Jeg skippede selv Bagan og Inle til fordel for de steder jeg har beskrevet og var i Burma 28 dage. Men Med 3 uger ville jeg mene at man sagtens kan have nogle dage i Yangon, tage videre til Mandalay. Derfra ville jeg nok vælge at tage mod Hsipaw og videre til Namsan. Grunden til jeg ville vælge dette først er for at undgå stress og tidspres. Jeg måtte blive en ekstra dag i Namsan da bussen ikke kørte mod Hsipaw på dagen hvor jeg ville ned fra bjerget. Fra Hsipaw kan man let komme tilbage til Mandalay og så videre til Bagan. Fra Bagan er det også let at komme tilbage til Yangon.
    Da i jo kun har begrænset tid tror jeg ikke at jeg umiddelbart ville presse mere ind på turen….man kan jo altid se hvor meget tid man har tilbage i sidste ende. Det er jo også rart at have lidt tid til eventuelle spontane ting.

Håber i kan bruge forslaget til noget!

Anonym crusader

Hvis du surfer lidt rundt på nettet er der en del info om Burma. Men hvis du køber Lonely planet bogen om landet har du rigelig med info.

Burma er et af de absolut billigeste lande i sø – asien. Jeg var der 28 dage om tror jeg endte med at bruge 600 usd og sparrede ikke på noget. Mad er super billigt og overnatninger koster i gennemsnit 6 – 10 usd om dagen. Som sagt skal man huske og veksle til dollers inden man kommer ind i landet og de gider ikke modtage dem hvis de er super kryllede, så husk at opbevare dem på en måde hvor de forbliver “friske at se på”. Man kan veksle til deres møntfod på markeder eller i de forskellige guesthouses. På markederne får man en lidt bedre rate, men så er der også den mulighed at man bliver snydt. Jegf vekslede selv på guesthouses, hvor man har tid til at tæller efter osv.

Man skal have et visa inden man lander i Burma. Jeg lavede det selv i Bangkok på ambassaden. Det tog 2 dage.

Man kan sagtens rejse der alene og mødte mange andre der også gjorde det. Som sagt har de jo et super strængt og undertrykkende styre, men det er nok et af de lande jeg nogensinde har rejst i hvor man har følt sig mest sikker. Lokal befolkningen er fantastisk venlige og landet er fyldt med dejlige mennesker. Det er jo selvfølgelig en personlig sag om man vil besøge landet, grundet styrret…og man kan da heller ikke undgå at lægge nogle af sine penge hos staten. Men på den anden side kan man langt af vejen støtte lokale busser, guesthouses osv. Befolkningen er meget fattig og hvis ingen tager derind, har de svært ved at tjene ekstra penge på turisme. Generalt virkede befolkningen meget glade for at man besøgte deres land.
    Det eneste forebehold jeg tog i Burma, var at jeg ikke ville snakke politik.

Anonym Anonym

Jeg har også fundet en del info på Lonely planets hjemmeside og på wikitravel – og alle siger, at det er meget sikkert at rejse i Myanmar.. 🙂 Har mødt flere her i Singapore, som også har været der og alle siger “det er det bedste og mindst turistede sted i Asien – et must see”..

Tak for dine råd crusader – det er en kæmpe hjælp!! Super fedt at høre hvad folk der har rejst rundt der siger.. 🙂

Anonym AmalieH

Hej! Undskyld jeg sådan bryder ind. Jeg går også og overvejer en tur til Myanmar, men da det jo som sagt ikke er så velkendt af turister endnu, synes jeg, det er svært at finde særligt meget info – udover det, der selvfølgelig er på lonelyplanet etc.

Hvor billigt er det at opholde sig der i forhold til de andre SØ-asiatiske lande? Flere steder skriver de, at man som udlænding betaler op til mange gange mere end andre. Sådan lidt a la Cuba..

Og hvordan skal man forholde sig til styret og sådan? Mange dropper jo en tur dertil for at undgå, at pengene ender i de – så at sige – forkerte hænder.

Og så lige et sidste spørgsmål. Er det realistisk at rejse rundt der alene?

Anonym Jannienygaard

Bangkok, men vi er der kun fra d. 3-5 december (er planen hvert fald).. Min søster bor i Danmark og jeg bor pt i Singapore – ved du om vi kan ansøge om det fra de lande inden vi rejser til Bangkok..?

Anonym crusader

De ændrer jo reglerne om visa hurtigt i Myanmar. Sidste år havde de visa on arrival, men det tror jeg vist er afskaffet igen. Hvis man bor i Denmark kan man søge gennem deres ambassade i London. De skulle vist også have en i Singapore.

Check dette link: http://mm.embassyinformation.com/

Anonym Jannienygaard

Btw.. Hvordan fik I VISA til Myanmar? Er nemlig ikke en ambassade i DK og kan ikke helt gennemskue det..

Anonym crusader

Fra hvilket land flyer i ind i Myanmar fra?

Anonym Jannienygaard

Ah.. Kendte ikke den hjemmeside – super smart.. Tak for det! 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account