De fleste steder, hvor I får brug for myggenet vil der allerede være sat et op i på værelset. I behøver ikke at tage myggenet med, men køb det i Asien, hvis I finder ud af at I får brug for det. Hvis der er brug for myggenet i det område hvor I er, kan I godt gå ud fra, at det kan købes lokalt. Myggespray, DEET og som regel også citronella, kan også købes lokalt.
Jeg har aldrig været i den situation at jeg virkeligt behøvede et myggenet.. Så ville aldrig selv pakke et med.. Hvis jeg skulle retunere til Sumatra ville jeg nok overveje det igen men i de ovennævnte lande ser jeg intet problem, da de er opsat de værste steder og ellers kan købes for få kroner på alle markeder..
Er det mon en god idé, at medbringe myggenet på en længerevarende tur til Asien? Vi skal være væk i 2,5 mdr. og skal rejse i Kina, Malyasia og Thailand. Vi vil gerne bo på hostels samt i små hytter.
Hej I malaysia – specielt på Borneo – vil et myggenet være at foretrække. I Thailand har man det de fleste steder på de små hoteller. Ellers vil jeg anbefale at man smører/sprayer sig godt med det lokale myggespray – se efter DEET i indholdsfortegnelsen
Forfatter
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.