Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3540707
     Hellos

      Der er åbenbart mange meninger/holdninger til malariaprofylakse i (nord)Indien. Jeg skal rejse i områderne omkring Delhi, samt rajasthan og generelt anbefales det ikke, at man tager malariapiller, men derimod at man beskytter sig mod myggestik med myggemidler, langt tøj og myggenet. Er myggenet standard inevntar når man overnatter rundt omkring i indien? Er det værd at købe et (imprægneret) med fra danmark – eller er det ligegyldigt?

      Hvad er jeres erfaring?

      Hilsen Helle

      #3540713
       Thaysen

        Hej.
        Har selv rejst i de områder du nævner, vi tog ikke malaria piller. Generelt var der meget få myg!- så få at vi ikke engang købte myggemidler!
        Hvis i bor billige steder er der ikke myggenet nogen steder, men der var heller ikke behov for det!
        Så mit råd, køb myggemiddel undervejs – hvis I får brug for det..
        Vi rejste i november, ved ikke om der er forskel på antal myg i løbet af året.
        Vh

        #3540720
         Daizz

          Har selv rejst rundt i Rajasthan, og der er ikke ret mange myg. Rejste senere til det sydlige Indien, hvor det sværmede med myg, så endte med at tage malariapiller alligevel.

          #3540734
           MandarinPER

            Hej Helle
            Jeg er lige kommet hjem fra Delhi og Rajasthan og jeg fik 1 enkelt myggestik og brugte slet ikke det myggenet jeg havde taget med eller andre myggemidler. Men hvornår skal du afsted og hvor lang tid? For det har lige været meget koldt og så dør mange af dem jo, men fra nu af og frem bliver det kun varmere! Men der er ikke myggenet særlig mange steder på hoteller/hostels kun måske hvis du beder om det. Mht. myggenet kan det købes (billigere) når du kommer frem, så måske det ikke er nødvendigt at fylde rygsækken før det bliver nødvendigt? Men umiddelbart vil jeg (baseret på tidligere erfaringer fra Indien) ikke anbefale at tage malariaprofylakse da bivirkninger kan være vanvittigt kraftige, meget voldsommere end hvis man rent faktisk får malaria og behandles hurtigt.
            Håber det kunne afklare lidt 🙂

            Hilsen Kirstine

            #3540737
             Helle

              Tak for svarene. Vi tager afsted om en uges tid og er der 3 uger frem, så ingen myggenet til os 🙂 Personligt har jeg også dårlige erfaringer med malariaprofylakse, så derfor prøver jeg at undgå det. Vi tager dog sydpå i indien senere hen, dog stadig kun i områder med lav malaria-risiko. Så jeg tror vi prøver os frem, nu ved vi i hvert fald hvordan vi skal forholde os på 1. stop.

              Hvis nogen læser med igen – hvor koldt bliver det i rajasthan området? Jeg kan læse mig til at det bliver ned til 5-10 grader om natten – hvor koldt føles det?

              #3540773
               Anonym

                Hej igen..

                Det føles vel som 5-10 grader..:-)
                Jeg ville ikke bekymre mig om det.. Jeg var der som skrevet i nov, som minder en del om jan/feb og der var ingen problemer.. Det blir jo koldt om natten fordi det er skyfrit, men så snart solen står op stiger temperaturen hurtigt!

              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

              Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

              © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

              Log ind med brugernavn & kodeord

              eller    

              Glemt dine oplysninger?

              Create Account