This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Er det nødvendigt at tage forbyggende malariepiller i Kina? (Shanghai Beijing)
    Eller kan man nøjes med at smøre sig med myggebalsam? Og er det i så fald bedst at købe på stedet?
    Jeg regner med at bo på hotel evt. hostel i Shanghai/Kina, er det så nødbvendigt med myggenet? Og hvad hvis man rejser med tog imellem Shanghai og Beijing, skal man sove med myggenet der?
    Mange spørgsmål, hva? Håber nogen har nogle erferinger?

Anonym Anonym

I Kina er der kun malria i området omrking Yunnan-provinsen (i syd), så hvis du ikke regner med at komme på disse kanter, behøver du ikke bekymre dig om malaria.

Om bord på toget ved jeg ikke, hvad man skulle op med et myggenet. Man sover i køjesenge, og jeg har godt nok ikke forsøgt, men jeg tror det ville være svært at stille noget op med et myggenet. Jeg har boet og arbejdet i nærheden af Beijing, og der var ikke mange myg, jeg vil tro, situationen er den samme omkring Shanghai, men jeg har ikke været der.

Anonym Anonym

Jeg kan ikke mindes at have set myg i Beijing og Shanghai-området. Som guest skriver er der kun malaria i det allersydligste af Kina – og der kommer du slet ikke i nærheden af hvis du kun skal være i Beijing og Shanghai-området, eller togturen imellem. Så det ville være helt overflødigt at tage malaria-forebyggende medicin. Hvis du oplever myg derovre og det generer, vil jeg tro det er let at få fat i i både Beijing og Shanghai, så køb det derovre hvis det bliver nødvendigt.

Mvh. Carina

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account