This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hejsa er der nogle der kan anbefale en myggespray der ikke er giftig, men som virker???Samt andre gode råd om hvordan man holder myggene på afstand?
    Tak

Anonym susanne2690

Nu ved jeg ikke hvor du skal hen men hvis du skal langt væk vil jeg anbefale dig at købe en med fra DK da myggene i fx Sydamerika er ved at blive imune overfor dem de sælger i de lande men det er de ikke for de danske.

Langærmet bluse og lange bukser (ikke sort/mørkt lokker myggene til) hvis du skal i junglen.

Og hvis du så skulel blive angrebet så skær en grape/lime/citron ud og smør det på myggestikkene så går de hurtige væk og klør ikke så meget!

Anonym Anonym

Min erfaring er det stik modsatte – myggespray fra DK er slet ikke kraftigt nok.

Sydpå, hvor de ikke har så skrappe regler som herhjemme kan du købe mygge spray med stoffet DEET. Det virker.

Det bedste er dog at følge Susanne2690 og stoppe det på andre måder. Gå med lange ærmer / bukser aften og skumring.

Jeg plejer bare at bruge myggespray om fødder (i sandalerne) og ellers gå i fornuftigt tøj.

Anonym Anonym

Jeg bor i Mellemamerika, og her kan man købe både Autan (som også fås i Danmark) og OFF (med DEET). Jeg var på et tidspunkt løbet tør for OFF og kunne ikke finde andet end Autan – sikken et helvede med alle de myggestik, jeg pludselig fik.

Jeg har aldrig hørt om myg, der skulle være blevet imune over for DEET, hverken i Asien eller i Latinamerika.

Men det er en langt bedre idé at beskytte sig med tøj (lyse farver), da myggespray uanset type ikke ligefrem er et helsemiddel.

Anonym Anonym

Der er umiddelbart ingen tegn på skader pga DEET ved kort tids brug. Hvis du skal til Afrika eller andet højrisiko malariaområde anbefales minimum 15 % DEET.

I malariaområder vil jeg anbefale at du desuden imprægnerer dit tøj med permethrin (hvilket også bruges i luseshampoo!!!)

Raslyng

Anonym Bente

Jeg har afprøvet det nye Bugs-Off fra http://www.helselinien.dk som virkede rigtigt godt på en tur til Thailand 🙂

Bente

Anonym Anonym

Super gode råd. Jeg står selv og skal til Cambodia og Vietnam her fra d. 15. juli. Men sig mig engang…går folk rundt i lange ærmer og bukser hele dagen, eller er det kun omkring sol op og ned gang ? For det kan da ikke være til at holde ud hvis man ikke kan have shorts, tshirts, toppe på….
    Jeg regner med at købe spray med DEET når jeg kommer derned, men hvad havde I med/brugte indtil i fik DEET købt?

Anonym Frederikke Klint

Jeg bruger personligt denne myggespray .. Du kan få den her http://www.netspiren.dk/pi/Mygga-Naturel-roll-on-50-ml–14577-550.aspx .. Den hjælper med ikke at blive stukket af de satans dyr 🙂

Anonym Frederikke Klint

Jeg bruger personligt denne myggespray .. Du kan få den her http://www.netspiren.dk/pi/Mygga-Naturel-roll-on-50-ml–14577-550.aspx .. Den hjælper med ikke at blive stukket af de satans dyr 🙂

Anonym Peter jensen

Vi rejser til Thailand 2 mdr. hvert år og har haft store problemer med myg. Min datter blev som 3 årig indlagt på hospitalet i Huahin med store betændte sår over hele kroppen på størrelse med en 5 krone. Vi har prøvet masser af forskellige midler også de lokale med DEET, og umiddelbart er det dem med DEET der virker. Da vores datter ikke var så gammel har vi været i tvivl om DEET er farligt og har derfor de sidste par gange bruget et produkt som en veninde har købt til os i tyskland. Det er økologisk og hedder Effitan. Det er ikke så nemt at finde her i landet, jeg har kun kunne finde producentens hjemmeside.
    En anden ting som har haft en gavnlig virkning er at spise masser af b vitaminer. Vi har gerne startet med at spise dem 1 mdr. før afrejse. Jeg ved ikke hvorfor b vitaminer virker, men jeg har hørt at myggene syntes vi smager grimt når vi er proppet med dem:-)

Anonym Peter jensen

Vi rejser til Thailand 2 mdr. hvert år og har haft store problemer med myg. Min datter blev som 3 årig indlagt på hospitalet i Huahin med store betændte sår over hele kroppen på størrelse med en 5 krone. Vi har prøvet masser af forskellige midler også de lokale med DEET, og umiddelbart er det dem med DEET der virker. Da vores datter ikke var så gammel har vi været i tvivl om DEET er farligt og har derfor de sidste par gange bruget et produkt som en veninde har købt til os i tyskland. Det er økologisk og hedder Effitan. Det er ikke så nemt at finde her i landet, jeg har kun kunne finde producentens hjemmeside.
    En anden ting som har haft en gavnlig virkning er at spise masser af b vitaminer. Vi har gerne startet med at spise dem 1 mdr. før afrejse. Jeg ved ikke hvorfor b vitaminer virker, men jeg har hørt at myggene syntes vi smager grimt når vi er proppet med dem:-)

Anonym Adrian og Rasmus

Hey vi er 2 friske drenge der skal til vietnam snart, vi vil gerne komplimentere de super gode råd. igen mange tak for alle svarende, det er virkelig noget godt stof.. ”Fed tekst” jeg vil anbefale den klassiske JunglaOlie, af svensk mærke? Myggene i de tropiske egne kan dermed også holdes væk, hvis man bruger det mygge kropsdragt fra Gregory. En lokal har udtalt at hvis man fylder en colaflaske med pis og lader den stå i solen ved siden af én, vil stanken af dit pis i kog holde myggene væk. Hvis der er nogle andre der skal til vietnam inden for den næste måned vil vi gerne mødes og drikke cafe og lidt mere 🙂

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account