This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Hovgaard

Hvordan er det lige at hæve penge i Nairobi via ATM? Er det muligt at hæve $ eller kun KSH?
    Hvor mange penge kan man max hæve pr gang i ATM med visa-kort.. Ift Nordea er deres max på 2000 kr pr dag, men jeg ved i andre lande, at jeg ikke engang har kunne hæve så meget.
    Skal afsted på en 21 dages tur – og med “kitty”, penge til ekstra akt, drikkelse, osv skal jeg ca have 15.000 kr ud 🙁 Da jeg kommer direkte fra Nepal har jeg ikke mulighed for at bringe hjemmefra. Og vil helst gerne hæve dem den dag turen afgår, da jeg ikke vil bryde mig om at gå rundt med så mange penge på mig.
    Tak :0)

arbirk2

hej
    du kan hæve ca 2000 kr. per dag. KUN Ksh. få evt. overført halvdelen af betalinge via Western Union før du ankommer eller når du skla afsted. Nogne til at hjælpe dig i DK har du vel! Ingen rejser uden at have givet fuldmagt til folk hjemme
    mvh

Anonym Hovgaard

Hvordan er det så med MasterCard?
    Men ja, lyder til en overførsel via Western Union må blive løsningen – ellers kan jeg ikke få så mange penge ud på de få dage jeg har inden afrejsen.

arbirk2

Mastercard er nok muligt – men ikke uden sine problemer.
    mvh

Anonym Anne

Jeg kunne hæve 667 kr eller det dobbelte i nogle ATMs.
    Dog havde vi mange problemer med deres ATMs i Nairobi, nogle dage kunne vi slet ikke hæve!
    Ved ikke om det bare er generlt, men vi var 4 personer, som nogle dage ikke kunne hæve!

arbirk2

brug altid Barcleys eller Standard Chartered. En del af de lokale bankers automater er inficerede.

Anonym Lisbeth

Du kunne også overveje et Amex card eller rejsechecks.

Anonym Hovgaard

@arbirk2: Hvilke problemer er der med et master card?

arbirk2

Tjah, jeg tror det er noget bankteknisk, men det er færre steder det kan bruges i Østafrika. De Engelske banker skulle kunne bruges, men grænserne for at hæve cash kender jeg ikke. Så vidt jeg husker er mastercard også især for KØB frem fo cash.
    mvh

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account