Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3505917
     jabbi

      Hvordan får man Visum til Nepal. Kan det ordnes ved grænseovergangen fra Indien, eller skal det ordnes fra Danmark. Jeg ved ik meget om Nepal, så hvis der er nogen der har nogle forslag til hvad man skal se, vil jeg meget gerne høre! Min plan er at rejse til darjeeling i Indien, og derfra videre til en grænseovergang til nepal, evt via Sikkim. Kan dette lade sig gøre?

      Mvh Jabbi

      #3505925
       Anonym

        Jeg var i Nepal i de første 5 måneder af 2006 som frivillig på børnehjem og jeg fik mit visum på det nepalesiske konsulat i København og jeg synes at du skal kontakte dem og spørge dem, de er meget venlige der.

        Jeg tog til Nepal med fly derfor kan jeg ikke svare på det spørgsmål om grænseovergangen til Nepal.

        Men i Nepal er en by Pokhara som ligger ca. 7 timer med bus fra Kathmandu. Pokhara er meget hyggelig og udsigten til Himalaya er meget flot derfra.

        I syd er det en nationalpark Chitwan hvor man rider på elefanter gennem parken og det er som om at være på safari.

        I Kathmandu er der flere templer og gamle bydele at se og dem finder du i de fleste turist bøger om Nepal.

        Jeg kan ikke hjælpe dig mere fordi jeg så ikke mere af Nepal p.g.a urolighederne.

        #3505934
         Anonym

          Ja du kan købe visa ved alle overgange men nogle gange kun 30 dage!! Men kan være et være cirkus, ex indien udrejse grænsepost kan være flere km fra nepals ditto. Mange af disse “små” grænseovergange er for lastbiler så der er rigtige gode muligheder for et lift.

          #3505932
           DKZeus

            Jeg var i Nepal for et par år siden og da sagde rejseselskabet til mig at det var nemmest at have visum inden. Og som der bliver sagt i det forrige svar så kan jeg give ret i at konsulatet er hurtigt, effektive. Dog mener jeg det kostede et mindre gebyr.
            Skal dog siges at jeg også krydsede grænsen med fly, så kan heller ikke oplyse hvordan reglerne er fra indien til nepal.

            MVH

            Kent

          Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

          Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

          © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

          Log ind med brugernavn & kodeord

          eller    

          Glemt dine oplysninger?

          Create Account