This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym rejseglad2

hejsa..
    jeg regner med en tur til nepal til efteråret hvor jeg vil trekke til everest basebamp.. er der nogen der ved om der kræves en guide for at ta turen eller må man gerne gå den alene? og hvad skal man ellers betale.. bare for indgang til sargamatha eller hvad. og hvordan er det m flyvninger til/ fra kathamndu/lurka.. jeg har hørt at nepal kan være lidt bøvlet at rejse i er det sandt.. og hvad er den billigste måde at rejse der ned på? er det over bangkok eller direkte til nepal.. og kan man rejse med air asia fra bangkok til kathmandu?
    håber nogen kan hjælpe mig..
    mange hilsner karina

Anonym Peter Knudsen

Hej Karina

Vi kan absolut ikke anbefale dig at tage turen selv – man skal have erfaring med højderne, når man går i disse områder. Bedste forbindelse er med Thai Airways. Vi kan tilbyde dig en færdig pakke, dette gives størst sikkerhed for succes og at du når målet til Basecamp. Du kan se dag til dag program på http://www.topas.dk, her findes du også et hav af andre ture til Nepal – God tur

Anonym Julie

Hej Karina

Jeg var i Nepal for en maaned siden. Vil anbefale dig at trekke med en guide naar det er saa ambitioest site du vil til, men jeg vil klart anbefale dig at arrangere det dernede lokalt, da det faktisk slet ikke er spor dyrt. Du skal sandsynligvis ogsaa have en porter til saadan en tur. Hvis jeg var dig, ville jeg finde dem dernede, du vil drukne i tilbud og laere nogle at kender inden du tager paa en tur med dem, der er en del guider der ikke er autoriserede. Jeg fik ret billige billetter gennem Kilroy, du kan ogsaa proeve hos STA, de har ungdomsbilletter til folk under 35 og er meget billige.
    Men det vigtigeste raad til dig er virkelig arranger naar du er dernede. Det er virkelig nemt, eneste du skal tage hoejde for er at de vil sige prisen 3 gange hoejere end hvad de egenlig skal have for det, saa prut endelig, de er meget desperate efter turister i Nepal. Du vil spare tusindvis a kroner og det vil vaere sjovere.
    Mht til at rejse rundt, saa er det om muligt verdens mindst organiserede land, men det er slet ikke umuligt, du skal bare vaere lidt forberedt paa at nepalesere ikke ser frem i tiden og derfor ikke forbereder sig paa noget, saasom extra daek, hvor der er benzintanker osv, men det er kun en oplevelse.
    Held og lykke med det

Anonym rejseglad2

ok det vil jeg gøre så
    tusind tak for svaret..
    karina

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account