This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym rikke-dam

10-14 dage i nepal i oktober, hvad skal der ses/ gøres?

takker

Anonym -dj-

Bestig et bjerg, måske 5000+ meter. Hvis ikke du har prøvet det før, så skal det prøves. Katmandu er crazy og hashrygende, så kom op i bjergene.

Eller en togtur til Lhasa (Tibet) og retur.

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

7 dages Riverrafting på Sun Kosi?
    2 dages riverrafting på Bhote Kosi?
    2 dages canyoning v. borderland resorts?
    14 dages trekking i Annapurna regionen, eller mindre hvis du ikke skal hele vejen rundt?
    7 dages jeeptur til Lhasa?
    2 dages laid back afslapning v. Phokara?
    2 dages atmosfærefyldt vandring i Kathmandus gader og stræder?
    4 dages junglesafari i Temple Tigers Lodge i Chitawan?
    Bungee Jump ved the Last Resort?

Mulighederne er mange og alt er anbefalelsesværdigt.
    Nepal er et totalt yndlingsland (for mig om ikke andet). 14 dage er muligvis lidt for lidt, men hey du får en god smagsprøve 🙂

Anonym Maria Frank

Dén der 7 dages jepptur til Lhasa, hvilket bureau anbefaler du? Jeg skal også afsted til Nepal – 4½ uge, dog – og vil gerne have en bid Tibet med.

Alle mine aktiviteter lavede jeg med et firma der hedder “Ultimate Descents” (UD). Jeg var i nepal i september-november 2005 og jeg bestilte det hele via nettet. Firmaet har kontor på hovedgaden i turistdistriktet Thamel. Jeg havde intet at udsætte på deres service og specielt på de mere halsbrækkende aktiviteter følte jeg at jeg var i trygge hænder.
    Jeepturen arrangerede UD gennem et andet firma, da kineserne godt ville have en del kontrol med hvem der kom ind i landet.
    God tur… Nepal er bare fantastisk 🙂

Anonym der

bungee jump kan anbefales

Anonym hanne

hej, har også været i nepal i 14 dage.
    Jeg kan klart anbefale en uges anapurna-trek, der oplever man ikke kun en fantastisk udsigt til himalaya, men også vandringer igennem regnskove, små landsbyer you name it. Jeg tog et Poon Hill trek, som er den letteste, men kræver alligevel lidt kondi.
    Jeg kan også anbefale Pokara, hvor man har mulighed for at opleve junglen fra en elefantryg. Her kan man også få nogle naturrige oplevelser, som at sejle ned af floden, for se krokediller solbade. Nepal er fuldstændig fantastisk! Specielt anapurna står for mig som det mest utrolige. man kan i øvrigt også bungyjumpe på grænsen mellem nepal og tibet, hvilket skulle være en henrivende udsigt. Hvis du har pengepungen i orden, kan man arragerer en flyvetur rundt om mount everest.
    Glæd dig glæd dig glæd dig.

/Hanne

Anonym Anonym

hej, mange tak for alle besvarelserne, dejlig inspioration..

Anonym Sussie

Hej.

Jeg skal afsted til Nepal i november mdr. Jeg har kigget lidt rundt på backpackerplanet, men jeg kan ikke rigtig finde et budget for Nepal.. Hvad skal man ca. regne med at bruge på 3 1/2 uge – Hvor der skal opleves noget!
    @Hanne: Hvem havde du bokket Anapurna Trek hos..!?

Nepal er et relativt billigt land at rejse i. Lidt dyrere end indien har jeg ladet mig fortælle, men noget billigere end Thailand.

Annapurna-trekket kan du strengt taget gøre alene. Stien er vel afmærket og du møder masser af mennesker på vejen, så skulle det ske du var i tvivl kan du følges med dem. Jeg ærgrede mig lidt over at jeg bookede denne med et firma. Du bør nok vælge et kortere trek, f.eks. Poon Hill som også bliver foreslået ovenfor, end hele turen rundt, da det meste af din ferie så vil gå med det.

De øvrige ting afhænger af hvilket niveau af luksus du vil have og hvilke ting du skal lave.

Jeg vil mene du kan komme langt for 10.000 kr.

Anonym Lisbeth Friis (lisbeth.friis@fromdenmark.dk)

Jeg har været i Nepal i foråret 2007 og efteråret 2008…og håber at skulle afsted igen i foråret 2011.
    Jeg har nogle gode kontakter dernede, som jeg gerne vil dele med jer, hvis I er interesserede.
    Bl.a. Nepal Azimuth Treks som er et nystartet trekking- og turistbureau, som jeg varmt kan anbefale.
    Ligesom Travel Inn i Pokhara og Hotel Parkside i Chitvan er både billige og rigtigt gode.
    Kontakt mig evt. hvis I vil have yderligere info.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account