This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mathias90

Hej,
    Jeg skal til Nepal i starten af september i år og skal være der i ca. 3 uger. Jeg er dog lidt i tvivl om jeg skal booke mine turer ved Jysk-rejsebureau eller om jeg skal booke når jeg kommer der ned. Som jeg skal se på nettet koster de samme turer ligeså ved andre udbyder.
    Jeg vil gerne på en trekking tur (anbefalinger?), Riverrafting og en jugle tur.

Derfor ville jeg høre om det meget billigere at bestille i kathmandu og om det nemt at booke?

PS. jeg skal rejse alene så vil derfor gerne være på en guided tour og ikke trekke for mig selv.

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Hej Mathias
    Først vil jeg sige at Nepal er et fantastisk land, så du har nogle helt fænomenale oplevelser foran dig. Når det så er sagt, så er det ærgerligt at du “kun” har 3 uger til din rådighed. Flere af de fede treks som f.eks. Annapurna Circuit (APC) og Everest Base Camp varer flere uger. Jeg har taget APC og kan varmt anbefale det. Jeg gjorde det med en guide og en porter, men jeg vil sige at du sagtens kan gøre det alene. Der er mange andre turister på disse ruter og du vil derfor sjældent være alene og det er forholdsvis nemt at finde vej hvis bare du køber et kort i Kathmandu.
    Nu hvor du kun har 3 uger til din rådighed kan det godt være at du skal nøjes med en kortere tur af en uges varighed eller lignende. Her findes der nogle forskellige og dem kender jeg ikke lige. Jeg ved dog at du fra Pokhara kan lave et trek til Poon Hill som er en slags udsigtspunkt til hele Annapurna bjergmassivet. Igen, du kan sagtens tage det alene.

Mht. at booke de forskellige ture, så ville jeg helt klart vente. Du kan gøre det meget billigere fra Kathmandu. Jeg brugte et trekkingbureau der hed Ultimate Descents. De var virkelig gode og sikkerheden på f.eks. Riverrafting var helt i top. De kan selvfølgelig også arrangere trekkingtur for dig hvis du insisterer på at have en guide med. Selvfølgelig vil det tage en dags tid at få sat det hele op, men hvis du alligevel skal bruge et par dage i Kathmandu kan en af de velrenommerede bureauer sagtens sætte det hele op for dig på relativt kort tid.

Jeg var både på Sun Kosi og Bhote Kosi og rafte. Begge ture var ret fede. Bhote Kosi er 2 “korte dage”. Det er derfor en kort men intens tur, mens Sun Kosi er en 7 dages tur hvor I overnatter på flodbredden. Det er en virkelig fed måde at opleve noget af Nepal på og jeg vil klart anbefale dig den lange tur fremfor den korte. Der er nogle vilde rapids på begge floder, men Sun Kosi giver også rig mulighed for blot at slappe af og nyde landskaberne der passerer for slet ikke at snakke om at tage en svømmetur igennem nogle af de mindre rapids.

Jungleturen kan du lave I Chitawan. Jeg var i Temple Tigers Lodge som var supergodt. Jeg tror muligvis det var lidt upscale fandt jeg senere ud af, så du kan med garanti gøre det billigere. Her er der god mulighed for at ride på elefanter og se nogle af de sorte næsehorn og hvis du er heldig Gavial-krokodiller. Du skal nok ikke regne med at se nogle tigre, men man skal aldrig sige aldrig. De har vist haft besøg af nogle i lejren engang i mellem.

Rigtig god tur

Anonym J.

Bestil det dernede. Det vrimler med bureauer og de er meget billigere.

God tur..

Anonym Lisbeth Friis

Hvis du er interesseret, kan jeg sætte dig i kontakt med en supergod, nepalesisk guide, som jeg selv har brugt flere gange. Han har sit eget trekkingbureau.
    Smid en besked til mig, hvis du er interesseret!

Anonym Mathias

Mange tak for svarene, jeg tager og bestiller dernede :). jeg havde tænkt på annapourna sanctuary, det er en 12 dages tur fra kathmandu..

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account