This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Kære Backpackers

Jeg rejser til Nepal til februar, og er i den forbindelse interesseret i at høre erfarende rejsende hvad der er “must sees” i Nepal – og hvad du/I har haft af erfaringer?

Overordende tænker jeg:

– Annapurna Circuit Trek eller Mount Everest Base Camp Trek
    – Yoga center/retreat (Sadhana)
    – Chitwan National Park eller Bardya National Park
    – Lumbini (Buddhas fødested)

Det skal siges at jeg skal arbejde frivillig i Kathmandu og omegn 1. 1/2 måned, samt efterfølgende rejse alene kvinde i 1. 1/2 måned (sammenlagt 3 måneder)

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hej.
    Kan anbeafalde dig Anaprurna trek,som tag mellem 15 og 21 dage.
    På dit trek kan du nyde godt af hot springes og nyde udsigten til de flotte bjerge som ligger i himalaya,Tilbage i 2001 trekke mig og en ven selv Anapurna,lige bortset fra passet på 5200 meter betalet vi en guied der kun vise os vej,på grund af dårlig vejr,men ellers er det ikke noget problem at trekke selv,kan anbefalde at man er to,fordi man kan trekke Anapurna selv er at der hele tiden er folk på trekket og masser af muligheder for at overnatte,men husk at få lavet en tilladelse inden du går på trekket,man kan også tag en guied med,det giver mere sikkerhed og han kender de gode steder,at overnatte,udsigter,husk du kan trekke Anapurna fra den rigtig side og den forkerte side,forkerte side gjor vi,det hedder du trekker med uret,men den rigtig måde at göre det på er mod uret,da du langsom går op i höjden hvor du med uret stiger og arbejder hård fra starten af,det var fedt,men hård,så husk når du modtaget dit kort har du to muligheder,er du sej trekker du med uret,du ville forstå det hele når du modtage dit kort over trekket.lars

Anonym Maria F

Når du nu skal være i Kathmandu i noget tid, så er Bakthapur, som ligger 13 km øst for Kathmandu et absolut must-see. Gerne med overnatning. Det er en ret speciel og super flot by. Husk at spise “King of Curds”! 🙂
    I Kathmandu er der også Monkey Temple (Swayambhunath), Pashuputinath (hinduistiske templer, hvor der er ligbrændinger), Durbar Square (flot, men med aaalt for mange tiggere og”guider” og Boudhanath Stupa. Dem kan man tage som dagtur. Pashuputinath og Boudhanath evt i samme træk, da de ligger tæt på hinanden.

Jeg var på Annapurna Basecamp Trek for 2 år siden. Alene pige med en kvindelig guide fra http://www.3sistersadventuretrek.com/ (det koster lidt mere, men du får en kvindelig, godt uddannet guide og støtter tilmed nepalesiske kvinders uafhængighed af deres mænd)
    Det var et rigtig fedt trek! Det er det ligemeget hvad du vælger at tage på, tror jeg nu. Husk vabelplastre hjemmefra DK, det kunne jeg ikke finde i Nepal dengang 😉
    Jeg tog på Trek fra Pokhara, som ligger ved en sø og er en fin lille by at slappe af i, evt tage et dagstrek til Saranghkot, hvor man også kan paraglide fra.
    Mvh Maria

Anonym Anonym

Mange tak for de uddybende kommentarer 🙂

Nogen der har erfaring med Mount Everest Base Camp Trek?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account